tisdag 1 september 2015

Temainlägg: Feel-good



Canon EOS 700D


Hallå på er! Som utlovat så kommer här mitt nästa temainlägg. Nu är det september!!!!! HURRA!!!

För ett tag sedan då jag var singel, hatade jag hösten. Jag blev alltid deprimerad och tyckte att hösten bara var en lång, tråkig väntan på att det skulle bli vinter och jul. Men nu då jag har ett förhållande så har jag börjat ÄLSKA hösten. (Jag och min sambo firar för övrigt 6 år tillsammans idag! <3) Tycker det är den absolut mysigaste tiden på året (efter jul då förstås). Jag älskar verkligen att köpa nya höstkängor, se träden börja ändra färg, hoppa i lövhögar, mysa framför tv:n under en stor, varm filt, dricka te och tända ljus (Yankee Candles!) Mys verkligen! Och just detta året så känns ju verkligen hösten extra speciell eftersom vi kommer att flytta till vår nya, gemensamma lägenhet just under hösten. I can't wait.

Jag frågade ju för ett tag sedan er vad ni tyckte att jag skulle ha för tema under hösten. Många av er ville att jag skulle ha deckartema eller läsa något lite mer läskigt... men jag kände bara att nej, deckare är inte riktigt min grej och läskiga böcker brukar jag alltid vilja läsa kring Halloween... så det får nog vänta lite. Däremot kände jag att jag ju har massor med härliga feel-good böcker jag börjar bli lite sugen på att läsa. Så därför tänkte jag ha feel-good tema! Dessutom tänkte jag att detta tema kommer att pågå fr.om idag den 1 september t.om den sista oktober. Ja, jag kommer ha samma tema i två månader och det är främst för att jag kommer att börja flytta parallellt som jag jobbar så kommer inte ha så mycket tid över på helgerna. Så för att jag inte ska bli för stressad så kommer jag att köra detta tema över två månader istället för bara en.

Böckerna jag kommer att läsa ser ni här ovan. Hinner jag kommer jag att lägga till några fler. Har fler böcker av Jojo Moyes och Cecelia Ahern så det råder ingen brist på feel good här inte. 

Är ni taggade inför hösten? DET ÄR JAG!!!!!



4 kommentarer:

  1. Älskar också hösten! Det är nog på många sätt min favoritårstid! :) Där jag bor började hösten med råge också, typiskt höstväder idag med regn hela dagen och betydligt kallare än vad det varit, men mig gjorde det inte så mycket, det är ändå mysigt att hösten är på ingång ordentligt - trots regn :)

    SvaraRadera
  2. Sådär inför hösten och hatar vintern och julen. Blir deppig av mörkret och min värk blir värre av kylan. Men jag gillar ju alla anledningar till att stanna inne och läsa, dricka te och kolla på serier. Så finns ju fördelar. Ser fram emot feel good-tema. =)

    SvaraRadera
  3. Jag är supertaggad! Hösten har alltid varit min favoritårstid. Hoppas du gillar Love, Rosie, jag älskade den! :)

    SvaraRadera
  4. Wow, det där ser ut som härlig läsning.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...