torsdag 8 oktober 2015

E - Eftertänksamhet

Canon EOS 700D


Då har det blivit dags för ett nytt inlägg till A-Ö boktaggen som går ut på att man ska lista en bok på varje bokstav i alfabetet. Kul tycker jag, och här kommer ännu ett inlägg och den femte bokstaven nämligen E som står för Eftertänksamhet.

Till denna bokstav har jag valt boken Matilda av Roald Dahl.
På baksidan av boken kan man läsa:

Ny utgåva av en av Roald Dahls allra bästa böcker, den om Matilda, geniet med övernaturliga krafter, som sätter de onda på plats. Illustrerad av Quentin Blake.


Jag ÄLSKAR den här boken och jag älskar vad den står för. Det är en bok som jag kommer att läsa om många, många gånger. Den får en att tänka till och då jag ju är pedagog så ligger därför denna bok mig extra varmt om hjärtat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...