måndag 12 oktober 2015

Forever Bookoween: A Halloween Book Tag

Blev taggad av Vettan att göra denna tag vilket jag såklart ska göra eftersom jag gillar taggar. Dock så tror jag att denna kommer bli lite svår för mig att göra eftersom jag egentligen inte är en tjej som gillar skräckfilmer eller rysare speciellt mycket. Är alldeles för feg och mörkrädd.

Men jag ska göra mitt bästa och tack för taggen. :-)


___________________________________________________________________________________

Så då kör vi väl då!


1. Hebbie Jeebies ( Favorite Scary Story)  
Näää, alltså jag har ingen. Läser ju aldrig några läskiga böcker. Usch vad tråkiga mina svar kommer bli, känner jag.

2. Scream (Favorite Book With A Murder Mystery Plot)
Har knappt läst nån, men får väl svara Ten av Gretchen McNeil.

3. Casper (Favorite Book with a Ghost)
Här måste jag svara en av mina favoritböcker, Själens osaliga längtan av Audrey Niffenegger. Bästa boken!!

4. Monster Mash (Favorite Paranormal Book) 

Jag älskar Obsidian av Jennifer L. Armentrout. Hela den serien är så himla bra.

5.Halloween 2007 remake (Favorite retelling) 

Har inte läst så himla många insåg jag nyss. Trodde att jag hade läst många fler... men får nog svara Sisters Red av Jackson Pierce.

6. Female Character You´d Most want to dress up as
Det måste ju vara nån ur Harry Potter, så jag säger väl Hermione.

7.Male Character You´d most want to dress up as
Samma här, nån ur Harry Potter, så varför inte Harry Potter själv? Jag kör på det.

8.Favorite Villain (Preferably a scary Villain)
Har ju inte läst om nån villain tror jag... Kan inte komma på någon... så därför väljer jag min favoritskurk of all time istället... JOKERN! (The Dark Knight, hello?!)

9. Fun size (Favorite short story/novella)
Alla noveller ur Let it snow tyckte jag om. Annars brukar inte noveller vara riktigt min grej.

10. Whats Your Favorite Scary Movie?
Okej, så... en gång i tiden gillade jag faktiskt skräckfilmer.... men det var när jag var tonåring och typ ca 15-16 år... oj, nu låter det som jag vore typ minst 50 år gammal... men i alla fall då gillade jag skräckfilmer och rysare. Då gillade jag lite mer old school skräckisar, t.ex The Shining och Det. Är fortfarande rädd för clowner än idag. Hu!!


Jag taggar:
Alba
Bella
Sandra

2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...