onsdag 14 oktober 2015

Harry Potter - att köpa eller inte köpa?



Okej, så jag har sett att många andra bloggare nu har fått hem den här. Och... visst, jag är sugen jag med... men alltså... nja, jag vet inte. Alltså jag vill absolut ha den för den är ju jättefin och det är ju Harry Potter, men alltså på bokhandeln jag såg den på kostade den 300:-. Det är för dyrt, och definitivt för dyrt för någon som egentligen har köpstopp. Så jag stod och höll i den... men jag kunde bara inte köpa den. Ha-begäret försvann liksom när jag såg priset. Inte lika dyrt på internet... men fortfarande dyrt.

Och då känner jag så här. Eftersom jag har köpstopp, ska jag verkligen bryta det för en bok jag redan har läst flera gånger? Nej, det ska jag nog inte. Däremot kan jag tänka mig att göra det i så fall för en bok jag verkligen MÅSTE läsa. Som t.ex fortsättningen i någon serie eller så. Då känns det mer befogat.


Tror nog att jag får önska mig den här i julklapp i stället.

8 kommentarer:

  1. Åh, den illustrerade HP-boken suktar jag också efter! Jag tänker att den kanske gå ner i pris om ett år eller så, därför väntar jag med att köpa den. Tror ändå att jag kommer bara att ha den liggandes i bokhyllan utan att läsa den om jag köper den nu. Däremot så kan jag inte bestämma mig om jag ska ha den på engelska eller på svenska.

    SvaraRadera
  2. Jag vill så gärna ha den,men tycker också den är lite för dyr. Har önskat mig den i födelsedagspresent, så jag hoppas på det :)

    SvaraRadera
  3. Såg att den kostade över 300 i bokhandeln, medan nätbokhandlarna säljer den för dryga 200. Sjuk prisskillnad. Förstår att du väntar med denna, själv var jag bara tvungen... heheh.

    SvaraRadera
  4. Jag ska faktiskt också önska mig den i julklapp men det är svårt att hålla sig. Däremot är jag lite tveksam till om min kära familj köper den till mig. De tycker liksom att jag har lite för mycket böcker av någon anledning. Förstår inte det alls.

    SvaraRadera
  5. Jag har bara läst den första (och kanske de två följande) av HP så tyckte jag i samband med att de illustrerade utgåvorna ges ut kan läsa dem. Fast vet inte om jag vill läsa dem på engelska eller svenska..

    I ditt fall så skulle jag antagligen också vänta på att få den som julklapp (bara ett par månader dit) alternativt köpa den när den går ner i pris lite.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir nog så. Ska önska mig den och får jag den inte så köper jag den längre fram.

      Radera
  6. Den är verkligen jättefin och jag ska köpa den åt min åttaåring som föredrar texter uppblandade med illustrationer framför kompakta tegelstenar :).

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...