onsdag 14 oktober 2015

I min brevlåda. (Rec-ex, bokbyte och bibliotekslån)

Hallå på er... ni vet ju att jag har köpstopp nu ett tag på grund av min och sambons nya lägenhet. Och jag måste säga att jag faktiskt har varit riktigt, riktigt duktig. För hör och häpna - jag har inte köpt några böcker, (jo okej en bok) på.... nästan två månader. Och den boken var ett Traderafynd, så betalade typ 10 kr för den så räknar inte riktigt den. Men ja, jag känner mig riktigt duktig. För det har inte varit lätt ska ni veta. Bland annat så skrev jag ju det här ganska frustrerade inlägget. Och det värsta är att mitt köpstopp långt ifrån är över. Jag bör nämligen försöka kämpa på i alla fall två månader till. Puh!!

Trots detta köpstopp så har jag ju faktiskt fått hem lite böcker i alla fall, men då handlar det om rec-ex, böcker jag lånat på biblioteket samt ett bokbyte. Så det är dem jag tänkte visa upp för er nu helt enkelt.





Först har vi två stycken recensionsexemplar från bästa Modernista. Det är Monstrumologen av Rick Yancey och Dimensioner av Sofie Berthet. Tack så mycket! Perfekt när man har köpstopp att få hem lite fina rec-ex.



Sedan tog jag mig ett litet besök till bibblan och då fick dessa två följa med hem. Älskar ju Jennifer L. Armentrout så därför kunde jag ju inte mostså hennes Cursed. Någon som har läst? Sedan hittade jag ju även Neil Gaimans Furtunately, the milk. Den har jag dock redan läst och recenserat.


Sist ut har vi ett bokbyte, som jag är riktigt pepp på. Det är nämligen Tiger Lily av Jodi Lynn Anderson, som jag har hört väldigt mycket gott om. Sedan har vi ju då boken jag nämnde i början av det här inlägget. Det är Vitnos och den bråkiga kattungen, som jag kom över riktigt billigt på Tradera. Så det lilla snedsteget tycker jag faktiskt att vi kan se genom fingrarna med för den här gången. Eller hur? Även den är läst och recenserad redan.


Har ni några bra tips angående hur man klarar av att inte köpa böcker? I så fall, dela gärna med er av dem tipsen här. Jag behöver all hjälp jag kan få.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det är lätt att låta bli att köpa böcker så jag har inga tips men kämpa på:). Böckerna på den första bilden är jag riktigt sugna på.

    SvaraRadera
  2. Jag har också svårt att låta bli att köpa böcker. Men jag har inte ont av det. Och är böckerna dessutom billiga så går det ju bra.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...