söndag 11 oktober 2015

Kommande Read-a-long!

Okej så jag tyckte det var riktigt trevligt med en Read-a-long här på bloggen. Att få läsa hela Shatter me-trilogin tillsammans med er var verkligen jätteroligt. Så därför tänkte jag nu höra med er om ni har lust att göra om det fast med en annan serie? Jag har funderat lite här hemma på vilken serie man skulle kunna ta och kom fram till följande två förslag.

Första förslaget: The Mortal Instruments
Dock kommer JAG INTE att läsa om hela serien om det blir detta förslag som vinner, utan då kommer jag satsa på att läsa ut de här två böckerna bara. De har stått olästa hur länge som helst. Så MÅSTE ta tag i det nån gång. Dock så gäller Read-a-longen hela serien så vill man läsa om alla böckerna, go right ahead. Vill bara säga, att JAG kommer inte göra det.



Andra förslaget: Miss Peregrines home for peculiar children 
Den här serien är jag SÅ sugen på. Och eftersom det bara är tre böcker så tänker jag i så fall läsa om hela serien plus skaffa Library of souls. (ja, i så fall bryter jag mitt köpstopp lite.) Det var denna serie jag spontant hade tänkt från början till nästa Read-a-long efter Shatter me-serien men så kom jag på att jo, jag borde verkligen ta tag i TMI också.

Men ja - ni bestämmer. Vilken serie ska vi läsa tillsammans? Röstningen är avslutad.


Jag tänker mig att denna Read-a-long ska starta den 1 november och hålla på resten av året, så vi slipper stressa. Man har alltså hela november och december på sig. Ska ju flytta helt under november. Så blir kanske inte jättemycket lästid för mig då så då tänkte jag att man ju så klart kan köra hela december också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...