lördag 31 oktober 2015

Månadsrapport: Oktober

Canon EOS 700D


Läst i oktober:
079. Buffy the vampire slayer omnibus vol 3 - Joss Whedon (seriealbum)
078. Findus flyttar ut - Sven Nordqvist (bilderbok)
Ej med på bilden!
077. Muminpappans memoarer - Tove Jansson
076. Sista brevet från din älskade - Jojo Moyes
075. Fortunately, the milk -  Neil Gaiman Ej med på bilden!

074. Love, Rosie - Cecelia Ahern

 
Totalt lästa böcker: 
Antal böcker lästa på engelska: 2
Antal böcker lästa på svenska: 4

Bästa boken var: Absolut Love, Rosie. Tyckte så himla mycket om den. Så mysig och fin.

Sämsta boken var: Buffy-seriealbumet. Det gick trögt att läsa. Det var inte jättedåligt men nog tyvärr sämst denna månad.

Månadens överraskning: Tror att det måste vara Fortunately, the milk. Så himla bra!!

Månadens besvikelse: Ja, Buffy. Det var lite av en besvikelse. 

Böcker jag gav upp: Ingen.

Sammanfattning av månaden: Rätt seg månad. Det började bra men sedan har all min lästid gått åt till flytten. Vi är mitt i det nu och alla helger då jag vanligtvis brukar läsa har gått åt till att packa och till att måla om i lägenheten. Så har inte funnits mycket tid över till att läsa. Dock är jag väldigt nöjd med mitt feel-good tema som jag avslutar nu i och med att oktober månad är slut. Fick läst en hel del riktigt bra böcker där!

Planerar att läsa i november: Jag har ett tema jag har tänkt att köra på i november, dock så är typ alla böcker i det temat nerpackade vilket är ett problem så vi får väl se hur jag löser det. Så fort jag kommit på en lösning på problemet så ska jag visa er vad jag har tänkt att läsa.

I övrigt så kör vi ju igång med Ransom Riggs read-a-long:en nu så ska bli kul. Sedan kommer jag nog inte att kunna hålla mig ifrån att börja läsa några lite mer läskiga böcker i samband med Halloween så någon sådan kommer det nog att bli med...
________________________________________________________________

Tv-serier och filmer: 
Har knappt sett några filmer eller tv-serier denna månad heller. Vad håller jag på med? Måste bli bättre på att titta på tv-serier, jag älskar ju det! Fattar inte varför jag slutat med det...




Hur har det gått med er läsning och har ni tittat på någon kul tv-serie den här månaden?

3 kommentarer:

  1. Flyttpackning brukar lätt sno åt sig mycket som annars skulle vara lästid :) Men tycker du har hunnit med en hel del ändå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Ja, lite har ju blivit läst ändå till och från jobbet.

      Radera
  2. Ja flyttning är ingen barnlek. Det tar sådan tid. Men du har ju ändå hunnit med några böcker trotts flyttstök. Inte illa. Om du är nyfiken på vad jag läst och sett, kika då på bloggen för ett inlägg är uppe.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...