fredag 9 oktober 2015

Recension: Fortunately, the milk av Neil Gaiman

iPhone 6


Titel: Fortunately, the milk

Författare: Neil Gaiman
Serie: -
Förlag: Harper Collins
Utgivningsår: 2013
Språk: Engelska
Antal sidor: 114
Rec-ex: Nej

(Utläst den 3 oktober 2015)

—————————————————————————————————————————- 

 
 
Beskrivning från Goodreads:

"I bought the milk," said my father. "I walked out of the corner shop, and heard a noise like this: T h u m m t h u m m. I looked up and saw a huge silver disc hovering in the air above Marshall Road."

"Hullo," I said to myself. That's not something you see every day." And then something odd happened.


Find out just how odd things get in this hilarious story of time travel and breakfast cereal.


—————————————————————————————————————————-

Mina kommentarer om:


Handling:

Eftersom jag har köpstopp i några månader framåt så har jag nu hittat tillbaka till en väldigt kär, gammal vän - nämligen biblioteket. Vid mitt förra besök råkade jag på den här lilla boken. Ni kanske inte vet det här, eller jo kanske, jag kan ha nämnt det någon gång - men jag är inget fan av Neil Gaiman. Har läst Coraline, den gillade jag inte... jag hatade den inte, men den var heller inget jag föll pladask för. Kort sagt så kan man väl säga att jag inte förstod hypen. Sedan läste jag The sleeper and the spindle och tyckte lite bättre om den... men det var mest på grund av utséendet haha. Sedan läste jag den här. Och jag måste säga att jag verkligen tyckte om den. Jag tyckte den var supercharmig, rolig och knasig och bara helt fantastisk.

Handlingen är simpel. En pappa upptäcker att hans barn har slut på mjölk till frukosten. Han beger sig iväg för att fixa mer mjölk. Vad som sedan inträffar får ni läsa själva. För ja - om ni inte har läst den här så tycker jag verkligen att ni ska plocka upp den så fort som möjligt.


Tempo/spänning:

Ganska snabbt tempo. Det hände saker hela tiden! Men så var ju boken ganska kort också.

Karaktärer
:
Älskade ponnysarna. Synd att de var med så kort stund...


Skrivsätt:

Det är knasigt, gulligt, knäppt och helt underbart. Jag vet inte hur man ska tolka detta? Är jag ett Gaiman-fan nu? Njaeee... kanske inte riktigt än. Helt övertygad är jag inte. Har ju bara läst en bok hittills som jag gillat. Så vi kanske ska lugna oss lite med det uttalandet. Vi får se längre fram helt enkelt.


Sammanfattning och betyg:

Första Gaiman-boken jag verkligen har gillat. Men vet inte riktigt om jag ska våga mig på någon mer bok av honom. Är lite rädd för att läsa någon annan bok och bli besviken igen. Risken finns ju helt klart. Men den här var riktigt bra. Jag älskade den! Därför blir betyget fem tassar.



6 kommentarer:

  1. Den här boken är bra som högläsning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah. Ja, det kan jag nog tänka mig.

      Radera
  2. Är riktigt nyfiken på den här boken. Ser att du gillade den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var riktigt gullig och lättläst.

      Radera
  3. Kul, har precis köpt den till min åttaåring. Men även liiite till mig själv :). The Sleeper... Köpte jag efter tips från dig och har nu också köpt den svenska versionen till min tioåring. Blir dyrt att läsa här ;).

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...