lördag 31 oktober 2015

Tema-inlägg (feel-good sammanfattning)



Nu då mitt feel-good tema är slut så tänkte jag ta och göra en sammanfattning av temat. Egentligen brukar jag ju spela in en video och prata om böckerna jag har läst. Men eftersom jag inte har någon möjlighet att göra det då alla böckerna är nerpackade och jag inte har någonstans att filma för tillfället, så blir det därför ett vanligt inlägg den här gången.

Vilka böcker har jag då läst i temat?
Jo, jag har läst Love, Rosie av Cecelia Ahern, Kockskola för ensammma hjärtan av Marita Conlon McKenna, En engelsman i Paris av Nicolas Barreau och Sista brevet från din älskade av Jojo Moyes. Och för första gången har jag faktiskt läst EXAKT de böcker jag hade tänkt att läsa från början. Det måste vara första gången och det är jag riktigt stolt över. Annars brukar jag alltid fuska lite grann och inte riktigt hålla mig till den ursprungliga temaplanen.

Jag gillade faktiskt alla böcker i det här temat. Var inte någon av böckerna jag inte gillade. En engelsman i Paris var lite annorlunda mot vad jag tänkt mig men ändå helt okej och de andra böckerna levde också upp till förväntningarna jag hade på dem. Jag har ju redan skrivit recensioner på nästan alla böcker, så vill du läsa mer ingående vad jag tyckte om dem är det bara att klicka på namnet för att komma till recensionen. Tror jag gav alla böcker 4-or eller 5-or i betyg så ja, jag är absolut jättenöjd med temat som helhet. Älskar verkligen feel-good genren. Speciellt så här på hösten. Så himla mysigt!

Vilken bok var bäst då? 

Trots att jag gillade alla de här böckerna så måste jag ändå ge vinsten till Love, Rosie. Kunde knappt sluta tänka på den efter att jag läst ut den. Så himla bra. Gillar du att läsa böcker som är skrivna i brevform så rekommenderar jag den starkt. SÅ mycket bättre än filmen.

Håll utkik här på bloggen under helgen, för då kommer jag att avslöja vad temat för november blir. Så vi hörs då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...