tisdag 13 oktober 2015

Top Ten Author Duos You'd LOVE To See Write A Book Together





Varje tisdag anordnar The Broke and the Bookish något som kallas Top Ten Tuesday, vilket ju går ut på att man ska lista sina tio favoriter inom ett valt ämne. Tycker denna veckas ämne är riktigt svårt, men ändå ganska kul så ville prova i alla fall trots att jag nog inte lär komma på så många.


Denna veckas ämne är nämligen: Top Ten Author Duos You'd LOVE To See Write A Book Together

1. Första var riktigt lätt... Ransom Riggs och Tahereh Mafi. De är gifta och mitt största OTP ever. Så att om de skulle skriva en bok tillsammans vore ju helt fantastiskt. Jag tror att jag skulle vilja att de skrev nån riktigt bra actionpackad dystopi tror jag. Med riktigt bra kick-ass karaktärer! Jupp. Skriv. Nu.


2. Jenny Han och Morgan Matson. Alltså hur grymt vore inte det??? Fatta vilka härliga contemporaries de skulle kunna skriva. Detta MÅSTE bli av!

3. Vem tackar nej till lite härlig sci-fi? Inte jag i alla fall. Tänk om Beth Revis kunde teama upp med Jennifer L. Armentrout och skriva värsta grymma sci-fi serien á la Across the universe. Shit vad coolt det skulle vara.

4. Två författare jag har börjat tycka mycket om på senaste tiden är Marie Lu och Rick Yancey. Tänk om de två tillsammans skulle kunna ta och skriva en riktigt intressant dystopi... jag tror att jag skulle läsa den.

5. Vi måste ha med lite feel-good på listan och då skulle jag vilja se två av mina favoriter nämligen Marita Conlon-McKenna och Lucy Dillon jobba ihop och skriva just en riktigt bra feel-good. Gärna med mycket hundar och kanske en mysig bokhandel...

6. Fantasy någon? Då tänker jag mig Sarah J Maas och Kristin Cashore.... vore inte det coolt? Jag kan liksom inte riktigt släppa Tankeläsaren...

7. Tänkte länge på vem jag skulle kunna para ihop min favoritförfattare Meg Cabot med och så kom jag att tänka på Kody Keplinger. Skulle inte de passa jättebra ihop att skriva nån lite knasig contemporary? Det tycker i alla fall jag.

8. Sist ut av mina förslag är Lisa Jewell och Jojo Moyes. Båda kan skriva vackert och allvarsamt men ändå med humor. Jag tror att de skulle komplettera varandra bra i en riktigt mysig feel-good med mycket hjärta. Vad tror du?



Ja, men kom ju på hela åtta förslag i alla fall. Det var bättre än vad jag hade trott och jag är faktiskt riktigt nöjd med mina kombinationer. Vilka författare skulle du vilja jobbade ihop? Let me know i kommentarerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...