tisdag 6 oktober 2015

Top Ten Books I Marked As DNF.

Det är återigen tisdag och dags för Top Ten Tuesday! Varje tisdag anordnar The Broke and the Bookish något som kallas Top Ten Tuesday, vilket ju går ut på att man ska lista sina tio favoriter inom ett valt ämne. Har blivit lite si så där med TTT-inlägg den senaste tiden här på bloggen. Förra veckan t.ex tyckte jag inte ämnet var så kul så då hoppade jag över det helt enkelt. Men nu är det en ny vecka och ett nytt ämne, så nu köööör vi.



Veckans ämne är: Top Ten
Books I Marked As DNF (did not finish)


1. Princess for hire av Lindsey Leavitt 
Trodde verkligen att detta skulle vara en bok för mig, men när jag väl plockade upp den efter att den stått i hyllan väldigt länge så hade jag noll intresse av att läsa den. Vissa böcker bara tappar man intresset för helt enkelt.

2. The Vincent boys av Abbi Glines 

Lite samma sak med denna bok. Stod också oläst i hyllan i evigheter tills jag till slut insåg att jag inte längre var intresserad av att läsa den.

3. Sherlock Holmes: En studie i rött av Ian Edginton

Här har vi ett seriealbum som jag gav upp. Sherlock Holmes intresserar mig inte riktigt och jag gillade inte alls tecknarstilen i det här albumet.


4. Kretsen av Maggie Stiefvater
Jag verkar inte alltid komma överens med Maggie Stiefvater. Jag gillade hennes Mercy Falls-serie men tycker i andra serier att tempot och skrivsättet är för segt. Detta var fallet med denna serie plus att jag inte hade så mycket intresse för handlingen. Har tröttnat lite på häxor och magi.

5. Kaffe med rån av Catharina Ingelman-Sundberg
En bok jag inte fastnade för alls. Kändes bara inte som min typ av bok. Däremot så tyckte min mamma mycket om den här och jag har hört att många gillar den. 



6. Freddie Mercury: Den definitiva biografin av Lesley-Ann Jones
Åh, vad besviken jag blev på den här boken. Trodde den skulle handla mycket mer om Freddie Mercury än vad den gjorde. Trodde man skulle få mer inblick i hans liv, men på sättet den var skriven blev den mer tråkig än informativ och intressant som jag hade hoppats på.

7. The Farm av Emily McKay 

Här är ytterligare en bok jag trodde jag skulle gilla, men tyckte inte om att den var skriven ur flera olika point of views så tappade intresset ganska snabbt.


8. Mrs Dalloway av Virginia Wollf 

En klassiker jag inte alls kom överens med. Usch, vad tråkig den var. En jättebesvikelse, hade verkligen hoppats att jag skulle gilla den, men tji fick jag.

9. Guldkompassen
av Philip Pullman 

Den här serien kommer nog många höja på ögonbrynen att jag gav upp, men när jag läste den... jag fattade verkligen inte vad folk snackade om, I was SO not feeling it.


10. Blood Red Road
av Moira Young 

Skrivsättet på talspråk. Nej. Jag säger bara nej.



Vilka böcker har ni gett upp den senaste tiden?

6 kommentarer:

  1. Jag kämpar mig ofta igenom böcker. Borde bli bättre på att säga att jag faktiskt inte kommer att avsluta dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en sådan läsvacksfälla. SÅ lätt att hamna i lässvacka om man tvingar sig igenom en bok som man inte vill läsa.

      Radera
  2. Åh vad tråkigt att höra om Freddie Mercury-boken. Jag blir så ledsen när det blir så där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med. Hade höga förväntningar på den eftersom jag älskar Freddie Mercury.

      Radera
  3. Åh, äntligen nån mer än jag som inte fattade Guldkompassen! Jag gav också upp den, av precis samma anledning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes!!! Nån som tycker som jag!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...