tisdag 24 november 2015

2 minisar: En fiende i lägret och Buffy Omnibus vol 3

Som jag skrev igår så tänker jag nu börja att skriva lite Minisar då och då. Minisar är alltså minirecensioner och det skriver jag om jag känner att jag inte har mycket tid att skriva en lång recension eller som i detta fall då jag inte har jättemycket att säga om böckerna. Minisarna kommer från och med nu att ersätta vad jag tidigare kallade för twitterrecensioner.


Sweet Valley High: En fiende i lägret av Francine Pascal




Mina kommentarer: Kul att få återvända till Sweet Valley och extra roligt när man får läsa en bok man inte läst förut. Jag har ju varit inne i en riktig Tvillingperiod nu under november och också läst om en annan bok i serien. Men den här hade jag som sagt inte läst tidigare, så det var kul. Dock blev jag ganska trött på Todds och Elizabeths kärleksproblem här. Tyckte bara att Elizabeth var gnällig och jobbig genom hela boken. Men skönt att det blev bättre mot slutet i alla fall.



Buffy the vampire slayer omnibus vol 3 av Joss Whedon 

Mina k
ommentarer: Tyvärr ingen jättebra volym det här. Kände mig oengagerad genom hela boken. Hade svårt att koncentrera mig och tyckte inte albumet grep tag i mig utan kändes mest meh. Ville bara läsa ut den så att jag kunde läsa någon annan bok, även om det tog sig lite mot slutet. Nej detta var långt ifrån det bästa albumet jag har läst. Hade förväntat mig lite mer!



2 kommentarer:

  1. Åh vilken nostalgi att läsa om Jessica och Elisabeth Wakefield :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur? Visst är det härligt!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...