lördag 21 november 2015

Fantasy-kraschen!

Vi börjar gå mot slutet av november och det var meningen att jag vid det här laget borde ha tagit mig igenom en sisådär två-tre fantasy-böcker. Kanske att jag i detta nu skulle sitta och mysa med den fjärde.

- Hur många fantasy-böcker har du då läst under november, Nelly?

- Ehm.... noll...

- Vad sa du?

- Noll!


- Houston, we have a problem.



Så ni kanske förstår nu att jag börjar bli lite stressad. Vet faktiskt inte hur jag ska lösa det här. Första gången jag inte ens har lyckats ta mig igenom en enda bok i ett tema. I vanliga fall hade jag nog bara förlängt temat. Men jag har ju tänkt att byta tema i december... så jag tror faktiskt inte att jag kommer att göra det. Men då är frågan vad jag ska göra istället. Jag vill ju fortfarande ha fantasy-tema men inser att det inte finns en chans i världen att jag kommer att hinna med det.

Så nu undrar jag om ni har något förslag? Vad skulle ni ha gjort?


6 kommentarer:

  1. i och med att du hamnat i en svacka just nu, varför inte bara läsa böcker som du verkligen känner för att läsa, istället för att tvinga dig själv att läsa något som du kanske inte känner för. kör en temafri månad för att få tillbaka läslusten är mitt råd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte helt dum idé. Tack för ditt råd!

      Radera
  2. Jag håller med Gabby ovan, kör istället temafri månad så får du läsa vad du vill och känner för. Du kan läsa en eller två fantasyböcker som du tänkte och böcker som du hade tänkt läsa i december eller något helt annat. Så skulle jag i alla fall ha gjort :)

    SvaraRadera
  3. Byt tema i december, till något du verkligen känner dig sugen på att läsa när det lackar mot jul.
    Temafritt som de andra föreslog är väl inte så dumt det heller. Eller bara tema "vad jag känner för under december/jul".
    Känn dig inte stressad angående fantasy-temat. Du kan ju alltid återvända till det temat i början på 2016 någon gång, när du känner mer för det?
    Läsande ska ju i första hand vara lustfullt, men samtidigt ska man inte ha dåligt samvete när man faktiskt inte känner för att läsa eller det går trögt att läsa. Man kan inte alltid vara på topp, och det är ju helt ok det med.
    Du läser ändå mycket, mycket mer än de flesta svenskar gör, som läser någon enstaka bok om året... Sådana finns det tyvärr också många av.
    Framför allt: stressa inte. Stress kring jul finns det nog av ändå. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jenny för dina fina och lugnande ord.
      :-)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...