tisdag 3 november 2015

I read, I travel, I become-tag

Jag har blivit taggad av Anna på Fantastiska berättelser att göra taggen I read, I travel, I become. Tycker den verkar jättekul så tack för att du taggade mig.


1. Favoritvy i böcker?
Svårt. Men jag skulle nog säga engelska landsbygd. Eller skotska hedar eller ja, något sånt.Inte för att jag har läst jättemånga böcker som utspelar sig där men det är bara vyer som verkligen tilltalar mig. 



 
2. Favoritvärld i en bok/bokserie?
Jag måste svara Harry Potter här och Hogwarts klart!




3. Var läser du bäst: flygplan, bil, tåg, buss eller annat transportmedel?
Jag är en sådan där människa som älskar att läsa i bilen, på tunnelbanan, på bussen o.s.v. Jag vet att många blir åksjuka. Men jag har nog aldrig blivit det. Jätteskönt!!

4. Vad läser du helst för typ av böcker på resan?
Det spelar faktiskt inte så där jättestor roll. Kan nog läsa det mesta men eftersom jag oftast reser på semestern, dvs på sommaren så blir det därför oftast contemporary.

5. Fantastivärld eller verklighet?
Fantasivärld är ju helt klart häftigast. Verkligheten lever man ju i varje dag.

6. Tidsresor: Föredrar du att läsa om dåtiden, nutiden eller framtiden?
Svår fråga. Kan nog läsa vilket som faktiskt. Beror på humöret.

7. Besöker du hellre bokhandelskedjor eller privata lokala bokhandlar när du är utanför din hemort?
Lokala bokhandlar tror jag.

8. Land/stad/plats jag vill besöka p.g.a en bok?
Paris på grund av Anna and the french kiss!!!




9. Bokkaraktär du skulle vilja ha med dig på resan?
Gissa! Ja... Mia Thermopolis så klart!

10. Nämn en stad/ett land/en plats där du skulle vilja att en bok skulle utspela sig?
Åh, jag skulle vilja ha en bok som utspelar sig på Island! Har varit där två gånger och skulle jättegärna vilja läsa en bok som utspelar sid där eftersom det är så himla fint där.


11. Rekommendera en bok där resande/utforskande av plats har stor roll?
Får svara som Anna på den här frågan. Utvandrarna av Vilhelm Moberg. Älskar den. Ja, hela serien.

12. Om du fick välja en bok att resa jorden runt med och rekommendera människor att läsa, vilken skulle du välja. 
Åh absolut min favoritbok En man som heter Ove av Fredrik Backman. ALLA måste läsa läsa den!




13. Beskriv din drömresa/favoritresa med en bokomslag eller en boktitel.
Hittade den här boken när jag sökte på boktitlar med Paris i titeln. Har aldrig varit där men skulle så himla gärna vilja åka dit någon gång. 





14. Tagga tre personer
Hmm... vet inte riktigt vilka jag ska tagga som inte redan har gjort den här taggen men jag provar att tagga: tinaelisabeth, I Elinas hylla och Sagan om sagorna.

6 kommentarer:

  1. Så roligt att du också gjorde taggen :) en bok som utspelar sig på Island skulle jag absolut läsa !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm... det skulle vara jättecoolt!

      Radera
  2. Jag vet att jag besvarat någon liknande tagg tillbaka i tiden... Hinner jag så kommer jag göra taggen! (:

    SvaraRadera
  3. Åh jag älskar också den engelska landsbygden, underbar miljö för många böcker! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...