måndag 23 november 2015

Recension: The Curvy Tree av Chris Colfer

Canon EOS 700D


Titel: The Curvy Tree
Författare: Chris Colfer
Serie: Companion till The Land Of Stories
Förlag: Little Brown Young Readers
Utgivningsår: 2015
Språk: Engelska
Antal sidor: ?
Rec-ex: Nej

(Utläst den 4 november 2015)

—————————————————————————————————————————- 

 
 
Beskrivning från Goodreads:


A companion picture book to the Land of Stories Series.

Once upon a time, there was a little girl who didn’t quite fit in. When she runs away, she happens upon a curvy tree who helps her understand the importance of being different.


—————————————————————————————————————————-  
Mina kommentarer:
Tycker alltid det är svårt att recensera bilderböcker och seriealbum. Funkar liksom inte riktigt att köra de vanliga kategorierna och rubrikerna som jag brukar använda i mina vanliga recensioner. Så får bli en lite annorlunda recension på den här bilderboken. Nåväl det var bara en liten parantes. Nu kör vi igång med recensionen!
 

Åh, har längtat efter den här boken i typ ett år. Så himla glad att den äntligen är min och att jag har läst den. Det är ju en bilderbok så den gick snabbt att läsa ut. Tror det tog mig typ 5 min. HAHA!! Blev därför lite besviken på längden. Trodde att den skulle vara lite längre.

Hur som helst så är den urgullig. Handlar om en liten flicka som rymmer hemifrån för att hon blir retad i skolan för hur hon ser ut och för att hon är annorlunda. Ute i skogen träffar hon på det krokiga trädet som lär henne att det är okej att vara annorlunda och att det t.om. kan vara något bra!

Som sagt så gillade jag verkligen den här boken. Den har ett fint budskap och är bara väldigt söt. För er som undrar så har den väl ingen jättestor koppling till Land of stories, men jag har för mig att denna saga nämns i någon av Land of stories-böckerna. Men mer än så är det inte.

Här är lite smakprov på bilder ur boken:



Verkligen en fin bilderbok. Men blev som sagt lite besviken på längden och att den inte hade större koppling till LOS. Men, men... det blir ändå en femma i betyg för charmen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...