onsdag 25 november 2015

Tacksamhetstaggen!

Hittade nyligen en tagg på Youtube, ni vet ju att jag älskar taggar. Så kunde inte låta bli att göra den. Tror att den skapades nu i samband med Thanksgiving i USA. Alltså varför har inte vi Thanksgiving i Sverige? Tycker det är en otroligt bra grej, speciellt nu i dessa mörka tider att stanna upp och reflektera över saker man är tacksam för. Vad tycker ni?

Jag har faktiskt tagit mig tid att översätta och göra om frågorna lite grann så att de ska passa i bokbloggsvärlden och inte bara på Booktube.


1. Nämn en bok vars värld du är tacksam över att du inte lever i.

2. Tacka en bok som fått dig att ändra perspektiv!

3. Vilken karaktär skulle du vara tacksam för att få vara tillsammans med?

4. Till vilken karaktär skulle du säga: "Tack, men nej tack"?

5. Nämn en bok som fick dig att skratta högt!

6. Nämn en bok som fått dig att bli riktigt arg!

7. Slutligen, nämn en sak som du är tacksam för i bokbloggsvärlden!

Innan vi kör igång så skulle jag vilja tagga en hel del personer:

Snowglitter
Bellas bokblogg
Sagan om sagorna
I Elinas hylla
Lena C

Vår bokvärld

____________________________________________________________________________


1. 
Nämn en bok vars värld du är tacksam över att du inte lever i.


Nej, denna värld skulle jag inte vilja leva i. 

 


2. Tacka en bok som fått dig att ändra perspektiv!

Inte ändra perspektiv men den fick mig att bli ännu mer säker på hur viktigt det är att vi lyssnar på barnen och ser saker ur deras perspektiv. Hur viktigt det är att inte glömma det. Ofta är det de som har svaren.




3. Vilken karaktär skulle du vara tacksam för att få vara tillsammans med?


Självklart Kenji. Han är bäst!!



4. Till vilken karaktär skulle du säga: "Tack, men nej tack"?


Många kommer kanske att bli sura på mej nu, men Lucius Malfoy. Gillar verkligen inte honom!


5. Nämn en bok som fick dig att skratta högt!



















Denna skrattade jag nästan så jag grät när jag läste. Rekommenderas!


6. Nämn en bok som fått dig att bli riktigt arg!



En bok som fick mig att känna så mycket ilska att jag efter ha läst ut den satt helt chockad och ville slänga boken i väggen.



7. Slutligen, nämn en sak som du är tacksam för i bokbloggsvärlden!

Att alla bokbloggare alltid är så snälla mot varandra. Jag har aldrig fått en elak kommentar på min blogg och det är jag så tacksam för. Sedan är jag givetvis jättetacksam för alla fina boktips jag har fått genom att läsa andras bloggar.





2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...