söndag 1 november 2015

Temainlägg: Fantasy

Canon EOS 700D

Ja, ni ser nog på titeln vad nästa tema här på bloggen kommer att bli... 

Jajjemen, FANTASY! Blir första gången jag har fantasy-tema. Har inte haft det förut eftersom jag varit lite rädd för den genren, men ni vet ju att jag efter De Utvalda har börjat ÄLSKA fantasy, så därför tänkte jag nu därför försöka ägna hela november åt just den genren.

Böckerna på bilden är några exempel på fantasy som jag hittade hemma i olästhyllan. Återstår dock att se om jag som i förra temat lyckas hålla mig till de här böckerna eller om det kommer att fuskas in andra böcker. Är LIVRÄDD för Sista Riket. Alltså ser ni hur tjock den är? Men har hört så himla mycket bra om den att jag bara måste prova.


Om ni har några andra förslag på fantasy som jag bara inte får missa eller har läst någon av de här böckerna, hör av er i kommentarerna.

6 kommentarer:

  1. Throne of Glas serien är en av mina absoluta favoriter så den rekommenderar jag varmt! :)

    SvaraRadera
  2. Du tycker att Sista riket är tjock - då kan jag lova att The name of the wind är tjockare. Vad upplyftande jag var nu va :) Men ärligt talat så är det riktigt bra böcker båda två. Har även läst Throne of glass och gillat.

    SvaraRadera
  3. Försökte skumma dina läst-listor och hittade ingen Leigh Bardugo? Vissa tycker att hennes böcker är lite långsamma, men jag tycker att det går ganska fort att sålla bort alla beskrivningar. Hennes första bok (I ljusets makt) är ganska lättsmält fantasy och inte så lång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har jag faktiskt läst. Fastnade dock inte men har hela serien så ska väl ta och läsa den.

      Radera
  4. Vill läsa alla böcker i den högen. Patrick Rothfuss bok har jag redan köpt.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...