måndag 7 december 2015

2 minisar: Kärlek i London, I varulvens spår och Varulvens hämnd

Här kommer två minisar. Alltså två nedkortade recensioner av böcker jag har läst, men som jag inte har jättemycket att säga om. Denna gång blir det lite kommentarer kring två tvillingböcker jag precis har läst ut.


Tvillingarna i England av Francine Pascal
  • Kärlek i London
    • I varulvens spår
Mina kommentarer: Det här en dubbelvolym. Boken innehåller alltså två böcker i en. Här åker tvillingarna till England för att prova på att göra praktik på en nyhetstidning. Men plötsligt börjar det inträffa massa konstiga mord. Offren dör av märkliga orsaker, och rykten börjar spridas. Är det en varulv som går lös?

Alltid kul att få läsa om tvillingarna. Känns jättemysigt och jag gillar att de här böckerna utspelar sig i London. Det är enkel läsning och jag kan verkligen förstå att jag älskade de här böckerna så mycket när jag var yngre.





Tvillingarna i England av Francine Pascal
  • Varulvens hämnd

Mina k
ommentarer: Fortsättningen på dubbelvolymen om tvillingarna i England. Här fortsätter jakten på varulven. Dock måste jag säga att den här boken verkligen var förutsägbar och jag kunde lista ut på en gång vem som var varulven. Så det var lite tråkigt. Inte speciellt spännande. Men jag kan ändå tänka mig att jag hade tyckt om boken jättemycket om jag varit yngre. Blev dock väldigt irriterad på Jessica i den här boken. Hon är så himla barnslig och egoistisk. Morr!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...