måndag 28 december 2015

Alla Läs-it-snoware: Titta hit!



Då var första omgången av Läs-it-snow avslutad. Jag hoppas att ni också hade kul, för det hade jag.


Hur gick det då för mig i omgång 1?

Jag klarade mitt mål!!!
Jag är jättenöjd med mig själv eftersom jag klarade av att läsa ut två böcker. Precis som jag hade hoppats att jag skulle klara. Så både Naomi and Ely's no kiss list och Landline blev utlästa. Yay!! (Recensioner kommer snart.)


Tack till alla er som använt hashtagen #läsitsnow på Instagram också. Blir så glad när jag får uppdateringar från er med hur det går och vad ni läser.





Eftersom första omgången nu är avslutad så kommer jag här att komma med lite extra info kring nästa omgång och lite regler om vad som gäller. Jag har nämligen fått lite frågor på saker som kanske har varit lite oklara.

Några vanliga frågor är:


Kan jag fortsätta att läsa samma bok som jag läste från första omgången i omgång 2?

Svar: Nej. Det är olika teman på omgångarna så att fortsätta med samma bok funkar alltså inte.

Kan jag läsa en bok som jag redan påbörjat men har över 200 sidor kvar i och låta det räknas som en bok?
Svar: Nej. För att det ska bli så rättvist som möjligt och så enkelt för mig att räkna ihop poängen sedan så räknas inte redan påbörjade böcker.


Och avslutningsvis. Ni behöver inte rapportera in era resultat från första omgången nu eftersom det är en omgång kvar. Det kommer däremot att komma upp ett inlägg när andra omgången är slut där ni får sammanfatta era resultat. Efter det kommer jag att kora vinnaren. Blir det flera med samma resultat kommer jag att lotta fram en vinnare mellan dem.


OCH SIST MEN INTE MINST! HÖR UPP ALLA, LÄS-IT-SNOWARE!! HÄR KOMMER VIKTIG INFO!

Här kommer nämligen en liten överraskning!
NÄSTA OMGÅNG BLIR FÖRLÄNGD!!! Vi lägger på en dag extra tycker jag. Bra va? Nu får ni en hel dag till att läsa på, så ge gärnet nu!

Andra omgången pågår allså mellan:
2/1 kl. 00.00 - 5/1 kl. 00.00!


Så rota nu fram alla era böcker som ni köpt fr.om november 2015 och framåt för nu blir det läsa av!


7 kommentarer:

  1. Men så kul med en extra dag ! Är dessutom ledig den dagen så det blir ju perfekt ! Och fint gjort med två lästa böcker :)

    SvaraRadera
  2. Så kul att omgång två blir en dag längre. Hoppas på att hinna med att läsa mer då. Nu har det inte blivit så mycket eftersom vi träffat familjen och varit på bio. Är du nyfiken vad jag hunnit med nu så kika här: http://lenasgodsaker.blogspot.se/2015/12/las-it-snow-omgang-1.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar!! Lycka till.

      Radera
  3. Vad kul att det blir en extra dag när vi kör omgång två! Här kan du läsa hur det gick för mig under omgång 1: https://cinnamonbooks.wordpress.com/2015/12/28/las-it-snow-dag-3/

    SvaraRadera
  4. Vad kul! :) Så då blir det väl 4 dagar, eller tänker jag fel nu? ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer bra. 4 dagar blir det!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...