torsdag 10 december 2015

Läs-a-lot: Julen 2015



Är det någon mer än jag som är sugen på en jul-läs-a-lot??? Känns som så länge sedan jag deltog i någon Läs-a-lot så känns som att det är dags nu. Jag behöver verkligen peppa igång läsningen lite nu efter den senaste veckan som varit en katastrof när det kommer till att få något läst.

Därför tänkte jag mig att jag kanske ska ta och dra igång nåt nu till julledigheten.
Jag tänker mig mellan datumen 22/12-26/12.

Vad tror ni om det? Kom jättegärna med förslag på vad man skulle kunna ha för tema eller challenges. Alla tips är välkomna och jag hoppas att ni också är sugna på en Läs-a-lot.

7 kommentarer:

  1. Jag är super pepp på en läsalot! Dock är det lite dåligt om tid där kring julafton när man ska ha julen hemma :(

    SvaraRadera
  2. Låter kul med en läs-a-lot. Man kanske kunde ha fram till den 28/12 så blir det 7 dagar. Det kan behövas så här kring jul när det är lite firande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr går inte det om jag ska anordna då jag jobbar i mellandagarna.

      Radera
  3. Tycker det verkar kul, och jag testar gärna på! :) men känner också att det kanske blir lite tajt som det är kring julafton. Kanske kan man flytta fram det ett snäpp, eller förlänga.

    SvaraRadera
  4. Åh en Läs-a-lot är precis vad jag behöver! För något år sedan kring jul deltog jag i en läs-a-lot som gick ut på att läsa ut de böcker man påbörjat under året men aldrig avslutat för att liksom slippa släpa dem med sig in i det nya året vilket faktiskt visade sig riktigt roligt och skönt. Så det är något åtminstone jag är lite sugen på att göra i år igen. Eller bara läsa ut lite TBR böcker man har kvar från 2015?

    Hur som helst, jättekul med en läs-a-lot och har jag möjlighet så deltar jag gärna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul om du vill vara med. Har dock inte kommit på någon jättebra lösning ännu på när den ska gå av stapeln eftersom jag jobbar i mellandagarna och då inte lär hinna med att uppdatera bloggen eller läsa spec mycket. Hade annars kunnat ha den kring nyår men jag vill ju helst ha den i år eftersom jag själv behöver en liten spark i baken med läsningen. Vi får se hur jag gör helt enkelt.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...