fredag 18 december 2015

Nyårslöftestaggen!

Hittade den här  taggen hos Vettans böcker och tyckte den verkade kul. Ska bli intressant sedan att se hur många av böckerna jag pratar om här som jag kommer att läsa under 2016. Vi får väl se...


1. En klassiker jag lovar läsa
Svindlande höjder har jag varit sugen på att läsa SÅ HIMLA LÄNGE. Vill verkligen läsa den SNART!!!

2. En påbörjad bokserie jag lovar att avsluta
Mara Dyer-trilogin!

3. En bokserie jag lovar påbörja
Skulle vilja läsa mer fantasy så något av Brandon Sanderson kanske. Dock är jag ganska avskräckt av Sista Rikets tjocklek.

4. En författare (som jag inte läst tidigare) jag lovar läsa någonting av
Vill läsa något av Sarah J. Maas.

5. En bok jag lovar att läsa om
Hmm... det vet jag inte riktigt... men får nog svara Harry Potter-serien. Den försöker jag att läsa om lite då och då.

6. En genre jag läst inget/lite av och lovar att utforska
Fantasy. Har ju läst lite grann, men vill verkligen läsa mer!

7. Ett seriealbum jag lovar läsa
Senaste Saga-albumet.

8. En novell jag lovar läsa
Ska läsa alla noveller i Four av Veronica Roth.


9. En bok som behandlar ett tufft men viktigt ämne jag lovar läsa
Jennifer Nivens All the bright places.


10. En länge ägd oläst bok jag lovar läsa
Since You've been gone av Morgan Matson. Den måste jag verkligen läsa nästa år eftersom det inte blev av sommaren 2015 som det var tänkt.

11. En debut jag lovar att läsa
Har jättedålig koll på debuter så jag hoppar över den här frågan.


12. En bok eller bokserie (som jag tidigare dömt ut/ gett upp) jag lovar ge en ny chans
The Mortal Instruments. Jag gav typ upp trots att jag ju äger alla återstående delar i serien. Men nästa år ska jag verkligen försöka avsluta serien.


13. Tagga
Blev ju inte taggad själv så väljer därför att inte tagga vidare.

5 kommentarer:

  1. Sista riket är så värd att läsa även fast den är tjock! Four tyckte jag också var bra! :)

    SvaraRadera
  2. Jag är gärna på och läser flera av de böckerna du tänkt! Svindlande höjder, sista riket och throne of glass står också på min tbr. All the bright places läste jag nyligen och rekommenderar varmt! Since you've been gone tyckte jag var Matsons sämsta, men vet att många andra gillat den. Var inte speciellt förtjust i sista delen av mara dyer heller, men även där vet jag många som tyckte tvärtom. Mitt mål kommer vara att beta av 3 tegelstenar. Drar mig alltid för tjocka böcker =S

    SvaraRadera
  3. Sista riket är riktigt bra, men skulle nog säga att den är lite "seg" för att komma in i gillandet av fantasy. Den är bra men som sagt väldigt lång och bitvis händer det inte så mycket, men är ju bara mitt tycke :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får prova. Men ska verkligen vara på rätt humör då.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...