söndag 31 januari 2016

Månadsrapport: Januari 2016


Läst i januari:
 

011. Everything, everything - Nicola Yoon
010. The ocean at the end of the lane - Neil Gaiman

009. All the bright places - Jennifer Niven
008. Läsarna i Broken Wheel rekommenderar - Katarina Bivald
007. The Walking Dead, vol 14: Ingen Utväg - Robert Kirkman m.fl. (seriealbum)
006. Married by Christmas - Scarlett Bailey

005. Djupa Ro - Lisa Bjärbo
004. Två systrar: Försoningen - Hannah  Widell & Amanda Schulman

003. Through the woods - Emily Carroll (seriealbum)
002. Sweet Valley Saga - Francine Pascal
001. Jul med Bob - James Bowen


Totalt lästa böcker: 
11
Antal böcker lästa på engelska: 5
Antal böcker lästa på svenska: 6

Bästa boken var: Oj, det blir svårt att svara på den här månaden. Jag har läst ett par böcker som jag verkligen gillat. Tror segern går till Djupa Ro faktiskt. Men gillade även Married by christmas, Läsarna i Broken wheel rekommenderar och Everything, everything.

Sämsta boken var: Försoningen eller Sweet Valley Saga tror jag. Blev otroligt besviken på Försoningen faktiskt. Hade hoppats på så mycket mer.

Månadens överraskning: Jag svarar The ocean at the end of the lane här, för att få lite variation i mina svar. Men egentligen är det nog Läsarna i Broken wheel rekommenderar som jag tyckte mycket mer om än vad jag trodde från början.

Månadens besvikelse: Absolut Försoningen. Tyckte det var SÅÅÅ tråkigt att systrarna typ kändes som de själva. Så jäkla tråkigt.

Sammanfattning av månaden: Rätt okej månad. Eller faktiskt en väldigt bra läsmånad om jag får säga det själv. Länge sedan jag läste så mycket trots att jag jobbat större delen av månaden så är riktigt nöjd!

Planerar att läsa i februari: Här är det just nu väldigt öppet. Jag vet inte riktigt vad som kommer att hända. Det kommer faktiskt att komma upp en video kring detta ganska snart - så håll utkik.
________________________________________________________________

Tv-serier och filmer:


Den här månaden har det handlat om två saker. När det kommer till tv-serier REIGN... så himla bra!!! Och när det handlar om filmer... STAR WARS. Har plöjt igenom alla filmer nu plus den nya - så jäkla bra. Har blivit en riktig Star Wars nörd nu. Vill bara ha mer, mer, mer!


Hur har den här månaden sett ut för er?

8 kommentarer:

  1. Jag håller med om det du skriver om Försoningen. Blev också besviken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad skönt att jag inte är ensam om det!

      Radera
  2. Åh vad kul att du gillar Reign! Har tänkt börja kolla på den alldeles snart så blev ju ännu mer pepp nu :)

    SvaraRadera
  3. Du har ju hunnit med att läsa riktigt mycket denna månad. Gillade du nya Star Wars-filmen. Jag tyckte att den var superbra. Lite samma känsla som i de första filmerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskade den filmen!! :-) Är ett sånt Star Wars fan nu.

      Radera
  4. Vill så gärna läsa All the bright places. Tyckte du det är en sådan bok som är värd att köpa eller kan man låna den på bibloteket? Kram på dig <33

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svårt att säga. Jag tyckte den var okej, men har hört många som ÄLSKAR den! Låna först och köpa om du tyckte om den sedan kanske?

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...