fredag 1 januari 2016

Projekt: Hylltömning 2016



Hoppas att ni kommer vilja vara med på den här resan med att beta av era olästa böcker. Jag kommer att försöka uppdatera lite under året med hur det går för mig.

Som jag säger i videon så kommer jag alltså att FÖRSÖKA köra en utmaning i #hylltömning2016 per månad. Men det kan vara så att det blir vissa månader som jag inte hinner. I vilket fall som helst så kommer jag alltid att tagga inläggen som ingår i utmaningen med "hylltömning2016" här på bloggen så att ni lätt ska hitta dem. Utmaningarna kommer i alla fall alltid upp i början av månaden, så nu är det bara att hålla utkik!

Det kommer som som sagt vara olika storlek på utmaningarna, och det kan vara allt från stora/små Läs-a-lots till en enkel temaläsning där ni bara ska plocka ur någon speciell bok ur hyllan och läsa den månaden. Allt för att vi ska krympa de där olästhögarna!

Glöm inte att använda hashtaggen #hylltömning2016 på Instagram under årets gång. Det kommer alltid vara den taggen ni ska använda när ni är med på en utmaning i det här projektet.

Kommentera jättegärna om ni tycker att det här låter som en kul grej och gärna tips på utmaningar som ni skulle vilja se under året!


36 kommentarer:

  1. Jag deltar absolut. Har massor med olästa böcker som jag behöver ta tag i. Känns ju bra också att kombinera detta med Hyllvärmarutmaningen som bloggen Mitt bokintresse skall köra under året.

    SvaraRadera
  2. Låter väldigt roligt! Jag är gärna med, har ju varje år som mål att minska mina olästa med 50 böcker så kan ju kombinera detta med denna utmaningen :)

    SvaraRadera
  3. Kul att du vill vara med! Denna utmaning går utmärkt att kombinera med andra utmaningar.

    SvaraRadera
  4. Detta låter väldigt roligt, så det kommer jag nog haka på när jag har möjlighet. Har alltid som mål att försöka minska mina olästa böcker

    Mari G

    SvaraRadera
  5. Vilken kul idé!! :D Jag kommer nog vara med och delta lite då och då. Kanske inte varje månad, men så mycket jag kan! Ser fram emot första utmaningen redan! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt om du är med så mycket du har möjlighet till! :-)

      Radera
  6. Du är inte ensam om att köra en hyllvärmarutmaning 2016 här är mitt senaste inlägg ang det på min blogg...

    http://mittbokintresse.blogspot.se/2015/12/lasning-i-januarihyllvarmarutmaning-2016.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, det hade jag missat. Men jag tycker inte att man kan få för mycket pepp kring att ta tag i sina olästa böcker. Tror säkert att det är många som tänkt i liknande banor.

      Min utmaning är mer till för att få lite struktur i vilken ordning man ska läsa böckerna. Genom att få en specifik utmaning varje månad blir det lättare att hitta en bok i olästdjungeln. Det betyder inte att man inte kan kombinera med andra liknande utmaningar. Hoppas det går bra för dig med din utmaning.

      Radera
  7. Vilken spännande och rolig utmaning! Perfekt för mig som redan bestämt mig för att jag bara ska läsa egna böcker (och nyköpta) och sluta att låna på biblioteket, för då står mina egna där olästa i hyllorna istället. Hänger gärna med på utmaningarna, känns peppande! Får fundera på om jag ska ha något mål i antal böcker, har hundratals olästa i hyllorna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror inte att man kan få för många utmaningar kopplat till olästhyllan.

      Angående mål, så väljer du det helt själv. Det måste ju kännas realistiskt. Kul att du gillar utmaningen.

      Radera
  8. Jätte bra idé. Jag är gärna med i utmaningen, har massa böcker i hyllorna som jag borde läsa istället för att låna böcker. Min utmaning är att jag ska ha läst minst 30 böcker i min oläst hylla innan 2016 är slut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt mål. Kul att du är med.

      Radera
  9. Vilken kul ide Nelly, det här är jag gärna med på då jag verkligen behöver göra något åt mina olästa böcker här hemma istället för att hela tiden skaffa nya.

    SvaraRadera
  10. Jag hänger gärna på! Har ca 200 olästa...

    SvaraRadera
  11. Jag hänger också gärna på. Har fyrsiffrigt antal olästa i bokhyllan så är i stort behov... :)

    SvaraRadera
  12. Jag är helt klart med. Har i dagsläget 180 olästa böcker, så vill gärna minska ner lite i alla fall. Kul intiativ! :)

    SvaraRadera
  13. Å men kul! Tror jag ska försöka delta då jag känner för det, för borde definitivt sänka antalet olästa i hyllan ... lycka till till oss alla! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lycka till till oss alla. Verkligen!

      Radera
  14. Jag har 280 olästa böcker här just nu och lite till där jag bodde tidigare, vill verkligen minska antalet så jag är definitivt med! Jag får ta och fundera på målet lite, men så många som jag hinner med. Utmaningarna som du nämnde låter som en kul idé och kan ge den där extra kicken som ibland kan behövas. Känner mig så pepp på att ta tag i den här hylltömningen nu :)

    SvaraRadera
  15. Jättekul och behövligt! Roligt att köra ett projekt kring det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur? Det tyckte jag med!

      Radera
  16. Jag är gärna med har väl ganska många olästa böcker.Säkert över 300.
    Vill både minska ner det och samtidigt är jag sugen på böcker i min egen bokhylla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, ja det verkar verkligen behövas för de flesta då. Och jag verkar inte vara den som är värst då i alla fall. haha

      Radera
  17. Vilken rolig idé Nelly! Jag hänger gärna på. Jag borde verkligen försöka minska antalet olästa böcker i mina hyllor, det rör sig om en hel del. Mål och sådant får jag nog fundera lite på, men deltar gör jag absolut. Superkul! :)

    SvaraRadera
  18. Hänger på jag med. Är nog inte ensam om att behöva lite motivation :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt. Ja, lite motivation är ju aldrig fel.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...