torsdag 7 januari 2016

Recension: Jul med Bob av James Bowen



Titel: Jul med Bob
Författare:
James Bowen
Utgivningsår:
2015
Förlag: NoNa
Serie: -
Rec-ex: Nej
Köp: T.ex på Adlibris
___________________________________________________________________________
 
 
Beskrivning från
Adlibris:

Vintern 2010 var iskall och James framtidsutsikter såg dystra ut. Julen, en helg han alltid bävat för, stod för dörren. Hälsan var klen och han hade varken pengar till att värma upp lägenheten eller julmat åt Bob och sig själv. Han var helt enkelt tvungen att trotsa kylan och ge sig ut på de snöiga gatorna.

Jul med Bob är den gripande berättelsen om hur James tack vare Bob, vännen Belle och många vänliga Londonbor till slut förstår vad som är så speciellt med julen och hur mycket han själv förändrats sedan Bob kom in i hans liv.
James Bowen är författare till bästsäljarna Gatukatten Bob och Mitt liv med Bob.
Han hittade katten Bob 2007 och sedan dess har Bob varit James ständige följeslagare. De bor i norra London.


—————————————————————————————————————————- 

Mina k
ommentarer:
Jag har ju tidigare läst Gatukatten Bob och tyckte mycket om den. Jag vet ju att jag tycker om att läsa böcker där djur har en framträdande roll och just denna bok såg så himla julig och söt ut där den stod i bokhandeln. Därför tyckte jag att denna lilla bok kunde vara väldigt passande att läsa nu i jul. Nu i efterhand är jag jätteglad att jag köpte och läste den. Den är precis lika mysig som Gatukatten Bob, dock ganska mycket kortare. Det här är ingen lång bok, endast strax över 100 sidor. Men det gör inget för den är mysig ändå. Verkligen jättekul att få stifta bekantskap med James och Bob igen.

I den här boken får man dock läsa om hur James och Bob firar jul... och framför allt hur de firade jul år 2010, före framgångarna med de tre böcker som nu James har skrivit.

Boken gör mig varm i hjärtat och jag älskar att läsa om hur en liten katt kan förändra så mycket för en människa. Jag är så glad att det verkar ha ordnat sig för James, och allt det tack vare denna katt.  Djur är verkligen det bästa som finns! Jag ska nog se om jag kan få tag på och läsa Mitt liv med Bob vid tillfälle också.



Slutsats:
En mysig bok om katten Bob, som jag rekommenderar alla att läsa. Framför allt så tror jag att den skulle bli en fin julklapp! :-)



 

Alltså hur söt???


2 kommentarer:

  1. Har den första boken om bob och har tänkt att läsa den snart. Den verkar så mysig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Båda två är väldigt mysiga.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...