onsdag 20 januari 2016

Recension: Married By Christmas av Scarlett Bailey



Titel: Married By Christmas
Författare:
Scarlett Bailey
Utgivningsår:
2012
Förlag: Elbury Press
Serie: -
Rec-ex: Nej

Köp: T.ex på
Adlibris eller Bokus
___________________________________________________________________________
Beskrivning från
Adlibris:
All she wants is a perfect Christmas Eve wedding...It's been on Anna's wish-list since she was a little girl, dreaming of a far happier family life than she'd ever experienced. But now - only two weeks before her big day - her perfect husband-to-be drops a bombshell...Only nothing's going to stop Anna's plans - not even the pesky inconvenience of discovering her groom already has a wife!

—————————————————————————————————————————- 

Mina k
ommentarer:

En bok som har stått oläst ganska länge i bokhyllan... skulle ha läst den redan förra året men då blev det inte av. Min läsning av den här blev dock lite uppskjuten p.g.a Läs-it-snow så fick läsa den lite i omgångar. Tyckte dock jättebra om den, men var lite rädd att läsupplevelsen skulle bli förstörd för att läsningen blev så hackig.

Married my Christmas
handlar om Anna som så länge hon kan minnas har drömt om att gifta sig på Julafton. Nu har hennes kille friat och de ska gifta sig, men det finns en hake - han är redan gift.

Jag gillade verkligen den här boken! Den var rolig och perfekt läsning till jul. Jag tyckte mycket om alla karaktärer också... mina favoriter var Miles och Liv som jag verkligen tyckte om att läsa om. |Spoilers| Älskade hur det verkligen slog gnistor om Miles och Anna! Blev dock lite cheesy mot slutet, men jag gillade det ändå. Kändes verkligen som en mysig rom-com. Så glad för Toms och Livs skull också. De förtjänade verkligen varandra och gillade verkligen hur lojal Liv var mot Anna trots sina känslor för Tom. Finns en hel del julstämning också men det är inte det som är i fokus, utan bröllopet!

Gillar Baileys språk också. Tycker hon skriver väldigt lättsamt med mycket humor.

Jag måste verkligen försöka att läsa något mer av Scarlett Bailey. Tror absolut att jag ska ta och köpa hem någon av hennes andra böcker till nästa jul.


Slutsats: En riktigt rolig och bra bok med härliga karaktärer. Rekommenderas varmt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...