söndag 10 januari 2016

Tips på Booktubers och Youtubers?

Hej på er! Jag skulle vilja be er om lite tips. Under julen så hade jag så kul då jag följde alla mina favorit-youtubers som gjorde Vlogmas och det kom upp videos med vloggar varje dag och jag älskade det! Jag älskar att kolla på Youtube och framför allt vloggar så det var ju bara helt underbart. Det kom upp så mycket videos att jag knappt hängde med och varje gång jag gick in på Youtube så hade jag ett långt feed med nya videos att titta på. Men sedan var december över och plötsligt hade jag inte längre så många nya videos att kolla på och jag tycker det är skittråkigt på Youtube nu, bara för att jag är van vid att mina favoriter lägger upp typ två videos varje dag.

Så nu skulle jag behöva er hjälp. Jag vill hitta lite nya roliga Youtubers att följa. De jag brukar följa är främst booktubers och skönhetsrelaterade Youtubers.

Så här är en liten blandad lista på vilka jag följer för tillfället:


Zoella
PoinlessBlog
Jim Chapman
Tanya Burr
Ingrid Nilsen
Peruseproject
Abookutopia
Polandbananasbooks
Aprilius Maximus
Priceiswong
Padfootandprongs07
Ariel Bissett
Getbookish
Little Book Owl
Epic Reads
Therese Lindgren
Anty

Helen Torsgården

Ja, men det där är nog typ alla jag följer + några fler som inte följer utan bara tittar på ibland.


Vilka är era favorit Booktubers/Youtubers?
 Är det någon jag verkligen har missat och borde följa och vad för typ av videos brukar ni kolla på på Youtube?

20 kommentarer:

  1. Carrie Hope Fletcher på itswaypastmybedtime :)

    Och ireadbooksinnightclubs. Såklart! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hihi, inte hört talas om de här. Ska kolla på en gång.

      Radera
  2. Booktubers jag gillar är bl.a.: Booksandquills och Little Yellow Bookshop. Annars gillar jag också andra youtubers som Claire Marshall (smink/mode/vlogs), Estée Lalonde (smink/mode/vlogs), Mitchell Davis (konstnär och komiker) Jeremy Jahns (recenserar filmer). Följer dom flesta som du skrev i inlägget också :))

    SvaraRadera
  3. Följer många av de du listade, men några andra booktubers som jag tycker om är:

    bookables
    coldteaandcrumbs
    cozyteareads
    ermahgerd berks
    gingerreadslainey
    jessethereader
    kassidy voinche
    leaninglights
    lindsey rey
    sarah churchill

    /Mari G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska kolla in dem. Känner till några av dem redan och har följt och tröttnat men finns några jag inte hört talas om. Tack.

      Radera
  4. Flera av de du nämner följer även jag. Hör har du några till:
    MercyBookishMusing, Benjaminofthomes, Kitty G, Jen Campbell

    SvaraRadera
  5. Peruseproject, littlebookowl och jessethereader är nog mina favoriter :)

    SvaraRadera
  6. Om man nu får göra reklam för sig själv så har jag booktubat sedan februari förra året.
    Om du är intresserad så heter jag Elin Bokslukaren.

    SvaraRadera
  7. Danisnotonfire och Amazingphil är helt klart mina två favvo YouTubers :)

    SvaraRadera
  8. Håller helt med Rebecca, Danisnotonfire och Amazingphil är helt underbara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Ska kolla in dem! :)

      Radera
  9. Alisha Marie är en skitbra youtuber, upptäckte henne förra veckan. Hennes huvudkanal har nästan 3 miljoner (!!) följare och hennes vloggkanal har nästan 1 miljon. Hennes vloggar är jättebra! Andra youtubers jag gillar, som är svenska, är Maja Bergman Lindberg, Clara Holmberg (börjat prata om böcker också på sin kanal), Julia Sundelin, Vendela Nilsson, Wilmas Beauty, Nathalie Starcevic.. finns många jag gillar och de svenska gör lite beautyvideos blandat med vloggar, hauls, tags o sånt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips! Älskar booktubers och vloggar! Ska kolla in!

      Radera
  10. Min favorit i kategorin Youtuber är Fleur de Force. Hon är så gullig och så har hon en man och tre hundar som är bland det mest charmerande man kan tänka sig. Min favorit-booktuber är MercyBookishMusing.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack Kajsa! Har börjat titta på Fleur de Force nu och älskar hennes hundar så tittar på alla vloggar med hundar i hahaha.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...