fredag 1 januari 2016

Utmaningarna för 2015 - Hur gick det?

Då har det blivit dags att sammanfatta årets utmaningar, så jag tänkte att vi helt enkelt går igenom dem en och en och ser hur många jag har klarat av. Så yes, då kör vi.

-----------------------------------------------------------

Utmaning 1:
* Satsar på att hinna med att läsa 97 böcker i år, precis som förra året och deltar alltså i och med detta i Goodreads-utmaningen.




Kommentar: Jo, men den här utmaningen klarade jag ju av! Fick kämpa en del och från början hade jag ju satt 100 böcker som mål, men märkte ju nu i höstas att det nog inte skulle hinnas med. Så då valde jag att sänka mitt mål med tre böcker och istället ha som mål att klara att läsa lika många böcker som jag läste förra året, vilket ju var 97 st. Vilket jag också klarade. Så denna utmaning måste ju anses som avklarad.


Utmaning 2:
* Avsluta de serier jag påbörjat. Satsar på att avsluta minst 5 av dessa. (Kommer dock att fylla på här med nya serier som påbörjas under året.)

Unearthly - Cynthia Hand
Lux - Jennifer L. Armentrout
The Mortal instruments - Cassandra Clare

Starcrossed - Josephine Angelini
Shatter me - Tahereh Mafi
Mara Dyer - Michelle Hodkin
Systrarna Cahill - Jessica Spotswood
Legend - Marie Lu

De utvalda - Kristin Cashore
Burned - Ellen Hopkins

Burn for burn - Jenny Han & Siobhan Vivian
Splintered - A.G Howard
Sabrina the teenage witch: The Magic Within - Tania Del Rio
To all the boys I've loved before - Jenny Han
Miss Peregrines home for peculiar children - Ransom Riggs


8/5

Kommentar:
Avslutade 8 påbörjade serier under året, så det måste ju också anses som godkänt. Det känner jag mig nöjd med.




Utmaning 3:
* PROJECT TBR.
Länk till utmaningen här.
Mitt mål är att få ner min tbr-pile från 147 olästa böcker till mellan 90-100 innan året är slut.

Kommentar: Den allra svåraste utmaningen av de tre. Här gällde det att försöka få ner antalet olästa böcker i hyllorna. Jag visste att det här skulle bli en rejäl utmaning. Lyckades jag då? Ehm... nej. I januari förra året hade jag som sagt 147 st olästa böcker. Idag när jag räknade landade jag på 149 så nej, den här utmaningen misslyckades jag med. Dock har jag rensat ur en hel del böcker i takt med att jag köpt nya... så känns lite som plus/minus/noll. Men tyvärr så misslyckades jag ju med denna utmaningen.




Okej, så på det stora hela känner jag mig rätt nöjd. 2/3 utmaningar avklarade. Det gick ungefär som jag trodde att det skulle gå, haha så jo, men jag är nöjd. :-)

Hur har det gått för er?

4 kommentarer:

  1. Wow, 97 böcker!! Jag hade varit superglad om jag hade hunnit läsa så mycket! Själv kom jag inte ens upp i mitt mål på 15 böcker! :P haha men superduktigt har du varit! :D Gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. Wow! jag kan inte ens drömma om att hinna läsa 97 böcker på ett år, haha! Bra gjort, Nelly! Och gott nytt år på dig, hoppas 2016 blir det bästa året hittils! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...