måndag 1 februari 2016

Beslutet är taget!

Då har jag tagit ett beslut och jag tror helt seriöst att det kommer vara bland de bästa besluten jag har tagit när det kommer till min läsning.

Jag har bestämt mig för att sluta med mina temaläsningar! Precis som jag var inne på här så har jag velat ett tag och jag vill tacka er alla för era fina kommentarer och tips på det inlägget. Men jag känner att jag måste sluta sätta för stor press på mig själv nu. Jag vet inte hur många gånger som jag har hamnat i lässvacka för att jag känt mg tvingad att ta mig igenom en förutbestämd bok som jag sedan tappat intresset för.

Herregud vilken frihet det kommer att bli att bara få gå till bokhyllan nu och läsa precis den bok jag känner för just i stunden. Fan vad härligt! Jag har aldrig kunnat göra så ever. Inte sedan före jag startade den här bloggen. Alltså fatta vilken frihet! Gud vilken lycka verkligen.

Så nu blir det förhoppningsvis inga fler reading slumps. YAY!!!!!





Dock kommer jag att återinföra min TBR-JAR plus att jag ju kör hylltömningen hela det här året så lite förutbestämda böcker kommer det ju att bli ändå plus diverse inkastade read-a-thons då och då.

Men alltså det här känns SÅ bra!!! Gud vad taggad jag blev nu.
Bästa beslutet jag tagit på länge! Nu får jag äntligen läsa det jag VILL läsa igen!!!!


Sedan funderar jag på om jag ska börja spela in Wrap ups i slutet av varje månad också. Dessa kan ju då ersätta mina temasammanfattningar samt skrivna månadsrapporter. Vad tror ni om det?



16 kommentarer:

  1. Vad härligt!! Jag hade samma känsla när jag slutade beställa hem recensionsexemplar för ett par år sedan. Har fortfarande ett gäng olästa, jag garanterar att de kommer att bli lästa, men när jag vill. Jag älskar den där känslan att kunna ta upp vilken bok man vill, den man har lust för i stunden. Det hjälpte min läslust, hoppas det gör samma sak för dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer att bli otroligt härligt!

      Radera
  2. Håller med Frida, slutade också med recensionsexemplar och vips så blev läsningen mycket friare :)

    SvaraRadera
  3. Ja den där pressen är aldrig bra för läsningen!! :( Vad skönt att du känner dig så nöjd med ditt beslut! :)

    SvaraRadera
  4. Det låter jättebra! ����

    SvaraRadera
  5. Skänt att du är nöjd med ditt beslut. Wrap-ups videos är ju alltid kul att kika på. Så det vore roligt med lite sådana .)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toppen Lena att du gillar den idén. Kan ju försöka göra lite Wrap ups då!

      Radera
  6. Härligt! Känns mycket lättare när man inte behöver ha den där pressen längre :) Jag tycker Wrap-ups videon låter som en bra idé! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul Lena. Då kör jag på lite Wrap Ups videos.

      Radera
  7. Det där låter toppen!
    Varmt lycka till
    Kram från Cissi

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...