lördag 20 februari 2016

Bokbloggsjerka 19-22 februari.

Dags för jerkan igen, var ju ett tag sedan jag svarade på nån fråga så här kommer veckans:

Carola har skickat in följande fråga via mail: hur interagerar du med dina läsare, lockar till dig nya läsare och får de befintliga läsarna att fortsätta läsa bloggen. Hon vill även veta vad det är som driver dig till att blogga och hur mycket du tänker på dina läsare när du bloggar.


Hur jag interagerar med mina läsare? Ja-a, jag är ganska noga med att svara på kommentarer. Det är väldigt sällan som jag glömmer bort att svara på en kommentar. Jag är även aktiv på Instagram och postar inlägg och svarar på kommentarer där. Locka till mig nya läsare är jag nog ganska dålig på, men jag märker att jag i samband med Läs-a-lots och tävlingar alltid ökar på min läsarskara. Men det är inget jag gör medvetet. När det handlar om att behålla mina befintliga läsare så försöker jag bara att göra min grej och det känns som att mina läsare är ganska trogna så det är ju bra.

Vad som driver mig att blogga är ju alla fantastiska böcker som kommer ut, jag kan liksom inte låta bli att vilja blogga om dem. I övrigt skriver jag bara om det som intresserar mig för stunden och hoppas ju då också att mina läsare också ska gilla det jag skriver om.

12 kommentarer:

  1. Tror också att det enda rätta är att göra det man själv gillar.

    SvaraRadera
  2. Jag försöker också att svara på kommentarer och kommentera hos andra :) Jag försöker också att skriva sånt som jag själv vill läsa om och är intresserad av :)

    SvaraRadera
  3. Svara på kommentarer är jag dålig på. Jag har tidsinställda inlägg mycket och när jag jobbar hinner jag inte kommentera...

    SvaraRadera
  4. Svarar också alltid på kommentarer och försöker alltid bli bättre på att lämna kommentarer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lämna kommentarer behöver jag också bli lite bättre på.

      Radera
  5. Kommentarerna gör det så mycket mer levande :) Det ger så mycket.

    SvaraRadera
  6. Har också märkt att jag får fler läsare när jag deltar i någon aktivitet, vilket jag är ganska dålig på. Men då och då händer det och jag tycker att det är roligt.

    SvaraRadera
  7. Jag är urkass på Instagram och twitter, tycker inte riktigt att jag hinner med det. Borde säkert bli bättre på det eftersom det är så snabba medier.Delar på FB och det funkar bättre för mig.

    SvaraRadera
  8. Det är nog bra att inte tänka för mycket på att få fler läsare och behålla dem. Tror det gäller att bara göra sin grej :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut. Jag bloggar ju mest för min egen skull även om jag tycker det är jätteroligt om andra gillar det jag skriver.

      Men ja det blir jobbigt om det blir för mycket prestige.

      Radera
  9. Jag behöver definitivt bli bättre på att svara på kommentarer.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...