fredag 26 februari 2016

Bokbloggsjerka 26-29 februari

Här har ni veckans jerkafråga:

I går skrev jag liten om fanfiction i mitt inlägg om SoA och fanfic är något som Koko vill veta mer om: Vad anser du om fanfic överlag och har du några bra lästips inom den genren?
 

Har inte läst så mycket fanfiction... är väl Fifty Shades of Grey som är en fanfiction av Twilight och den har jag ju läst. Sedan har jag för mig att När vi möttes av Anna Todd som står här hemma i olästhyllan också är någon form av fanfiction.

När jag var yngre och helt obsessed i rockmusikalen Rent så läste jag massor av fanfiction som var skriven av Rent-heads. Men i övrigt så har jag inte så mycket erfarenhet av fanfiction och har därför heller inte direkt några tips att dela med mig av.

Brukar ni läsa fanfiction?

13 kommentarer:

  1. kanske läst men inte vetat om det...

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte jag läst någon fanfiction alls.

    SvaraRadera
  3. Aldrig dragits in i genren (vad jag vet)

    SvaraRadera
  4. Jag hade ingen aning om att det var en genre med ett eget namn, och har antagligen inte läst något inom fanfiction heller ;)

    SvaraRadera
  5. Jag har inte läst Fifty Shades of Grey men alla på mitt jobb verkar ha gjort det.

    SvaraRadera
  6. Om jag läst nån annan än 50 shades så har jag nog inte ens märkt det...

    SvaraRadera
  7. När vi möttes av Anna Todd tycker jag du ska läsa!

    SvaraRadera
  8. Jag har inte heller läst något och har ingen koll heller :)

    SvaraRadera
  9. Jag ger två tips på fanfic som jag tycker bra om i mitt blogginlägg.

    SvaraRadera
  10. Har inte ens tänkt på att 50 shades från början var fanfiction. Tycker att det kan vara rätt så kul att läsa fanfiction, blir ett sätt att hålla karaktärerna levande :)

    SvaraRadera
  11. Fanfiction är verkligen något jag älskar. Det har också betytt mycket för mig när jag växte upp. :)

    SvaraRadera
  12. Jag tror inte jag läst en enda rad fanfiction. Vad jag vet då...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...