söndag 7 februari 2016

Bokbloggsjerka 5-8 februari.

Dags för en fråga i Jerkan igen. Här kommer veckans.

Topp 5 fiktiva karaktärer som du önskar vore dina bästa vänner (böcker/film/tv).


1. Tina Hakim Baba från Princess Diaries
Brukar ju annars alltid tjata om att jag skulle vilja vara bästis med Mia Thermopolis och känner att idag vill jag slå ett slag för en annan väldigt underrated karaktär från samma bokserie. Alltså hur gullig är inte Tina? Förstod mig aldrig på Lily i böckerna. Hon var faktiskt ingen speciellt bra kompis. Tina å andra sidan är ju HUR gullig som helst och verkligen en lojal kompis. Som dessutom gillar att läsa kärleksromaner.
Jag skulle absolut vilja ha Tina som kompis. No doubt.


2. Kenji från Shatter me
Gulligaste killen någonsin! Han är rolig och bara världens charmigaste!
Skulle älska att ha honom som bästa kompis.

3. Hermione från Harry Potter

Behöver ingen närmare presentation.


4. Rut från Född fenomenal

Rut är cool. Jag skulle gärna ha henne som kompis. Tror att vi skulle komma bra överens.


5. Katsa från Tankeläsaren

En riktig kick-ass karaktär. Jag älskar henne!




Vilka skulle ni vilja ha som bästa kompisar?

6 kommentarer:

  1. Rut skulle nog vara en rolig kompis! :)

    SvaraRadera
  2. Skulle gärna vara vän med Katsa. ☺

    SvaraRadera
  3. Hermione verkar vara den som flest vill vara vän med :)

    SvaraRadera
  4. Åh, Tina var alltid min favorit från princessdagböckerna! Hon är verkligen den perfekta vännen! Kul att du också gillar henne. Mia är awesome också men Tina var alltid min favoritkaraktär :)

    SvaraRadera
  5. Rut och Kenji hade definitivt platsat även på min lista! :D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...