torsdag 25 februari 2016

Historisk fiction!



Jag tror inte att jag är ensam om det här, och jag har nämnt det på bloggen lite grann den senaste tiden i mina månadsrapporter. Jag har sett säsong 1 av tv-serien Reign (har nu påbörjat andra säsongen) och alltså jag älskar den SÅ mycket!

För er som inte vet så handlar den här serien om Mary Stuart, Queen of Scots som gifter sig med Francis som är prins i Frankrike och det är definitivt en av mina nya favoritserier!

På grund av den här otroligt bra-iga tv-serien har jag nu blivit superintresserad av leta reda på böcker i lite samma stil, alltså historisk fiction.


Är det några som har några tips?

3 kommentarer:

  1. Har inga tips men kan ju bara hålla med och hoppas på att du får många tips då jag också gärna vill ha dem :D

    SvaraRadera
  2. Jag har inte sett Reign, så jag vet inte hur den är skriven. Men om du inte har läst, eller ännu hellre sett, Outlander, tycker jag du skall göra det. Första säsongen av Outlander finns på DVD och kanske fortfarande på Via play. Otroligt romantisk, spännande, intensiv film. Historisk. Böckerna i serien av Diana Gabaldon är också bra, men litet för omständliga tycker jag. Filmen är bättre. Säsong två kommer snart på Viaplay, i april tror jag. Jag tror att alla kvinnor vill vara som Claire, och alla är litet småkära i Jamie.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag följer Outlander! En av mina favoritserier dock så har jag inte läst böckerna. Är inte intresserad, hade böckerna hemma men hade ingen lust att läsa dem. Föredrar tv-serien!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...