söndag 14 februari 2016

Recension: A Grimm Warning av Chris Colfer



Titel: A Grimm Warning
Författare: Chris Colfer
 
Serie: The Land Of Stories #3 
Utgivningsår: 2014
Förlag: Little Brown

Rec-ex: Nej
Köp: T.ex på
Adlibris
___________________________________________________________________________
 
 
Beskrivning från
Goodreads:
Conner Bailey thinks his fairy-tale adventures are behind him--until he discovers a mysterious clue left by the famous Brothers Grimm. With help from his classmate Bree and the outlandish Mother Goose, Conner sets off on a mission across Europe to crack a two-hundred-year-old code.

Meanwhile, Alex Bailey is training to become the next Fairy Godmother...but her attempts at granting wishes never go as planned. Will she ever be truly ready to lead the Fairy Council?

When all signs point to disaster for the Land of Stories, Conner and Alex must join forces with their friends and enemies to save the day. But nothing can prepare them for the coming battle...or for the secret that will change the twins' lives forever.

The third book in the bestselling Land of Stories series puts the twins to the test as they must bring two worlds together!


___________________________________________________________________________________

Mina k
ommentarer:  

Då har jag äntligen fått läsa tredje delen i min nuvarande favoritserie. Känns otroligt bra. Dock läste jag den här under en ganska stressig jobbvecka så fick tyvärr inte ro att njuta av den så mycket som jag hade velat. Min läsning blev lite hackig och på grund av mycket tankar på annat så kände jag att jag ibland inte hade total fokus på boken.

Tyckte den började riktigt bra och det kändes otroligt härligt att vara tillbaka i The land of stories igen. Dock började jag sitta och tänka på annat mot mitten av boken och tvingade mig själv att läsa vidare trots att jag egentligen var alldeles för trött och borde ha gjort något annat istället. Därför tyckte jag inte riktigt om mittendelen... men som sagt det var nog mest på grund av min trötthet och lite okoncentration. Men sedan blev det äntligen helg och jag har kunnat få lite mer ro och kunde njuta ordentligt av avslutningen på boken.

Här kommer därför lite random tankar med spoilers: 
+ Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om Conners och Alex's kärleksintressen... jag vet inte, men tror att de nog är uppåt 14 år nu så att så konstigt är det ju kanske inte att de börjat intressera sig för killar och tjejer men för mig kändes det lite konstigt. Ser dem verkligen som barn fortfarande.

+ Samma sak tycker jag gäller lite för det här med att Alex ska bli en ny fairy godmother... känns som hon är alldeles för ung för ett sådant ansvar... Trodde hon skulle ta över när hon blev 18 typ...

+ Tyckte det var jättetråkigt att deras farmor dog. Fick tårar i ögonen när jag läste det.


+ Men slutet... OMG!!!! Satt där och bara gapade. Är det sant? Var det deras pappa? Lever han?


+ Var glad för att Conner och Alex fick mycket tid tillsammans i den här boken. Var rädd för att de inte skulle kunna träffas på annat sätt än igenom spegeln.


Men jag är så otroligt imponerad av Chris Colfer! Att han har lyckats skriva bok efter bok som håller så pass hög klass. Är så imponerad och glad över att han fortfarande lyckas hålla serien så spännande efter tre böcker. Älskar hans sätt att skriva och älskar verkligen den här serien. Och alltså hur ska jag kunna hålla mig ifrån att inte börja läsa fjärde delen på en gång? Men ska försöka. Vill inte att det ska ta slut för fort. I juli släpps femte boken! *längtar*


Slutsats: Du har gjort det igen, Chris Colfer! Puss på dig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...