måndag 7 mars 2016

Ärliga listan

Okej så nu har jag sett sådana här inlägg lite överallt i bokbloggsvärlden och tänkte att: Varför inte?
Gillar verkligen själv att läsa lite mer om er bloggare och ert liv utanför böckernas värld. Så nu är det min tur att posta ett Ärliga listan-inlägg!




NÄR GRÄT DU SENAST OCH VARFÖR? 
Jag är en otrolig känslomänniska och gråter jätteofta. Jag gråter när jag ser något vackert, jag gråter när jag är arg, jag gråter när jag är ledsen eller rädd. Kort sagt - jag gråter ofta. Senast var det nu i helgen när jag hade tokont i magen och fick en panikångestattack över detta.

TRE SAKER DU AVSKYR 
Folk som behandlar djur illa, mobbare och MAGSJUKA!

HUR VAR DU I SKOLAN?
Jag har alltid varit väldigt blyg och inte haft något bra självförtroende. Dock så blev detta bättre när jag i gymnasiet kom in på en musiklinje och upptäckte att folk tyckte jag var bra på sjunga. Då öppnades en helt ny värld för mig. Dock var jag aldrig speciellt bra i skolan, speciellt inte i matte. Men när jag ansträngde mig så kunde jag få bra betyg, men det var bara i ämnen jag var uppriktigt intresserad av. Annars var jag en typisk medelmåtta.


VAD BLIR DU STRESSAD AV?
Jag blir oerhört stressad av att ha för mycket saker att hålla koll på samtidigt, att ha för många bollar i luften samtidigt liksom. Då blir det kaos i min hjärna och jag måste sätta mig och strukturera upp saker, göra listor. Men den där tiden innan jag tar mig i kragen och gjort det är hemsk. Jag blir också galet stressad av att tvingas umgås med folk jag inte känner.


TRE SAKER DU ÄLSKAR:
Min lilla familj med min sambo och vår hund. De är de bästa varelserna jag vet!! Böcker så klart och vår nya lägenhet!

HUR TROR DU ATT ANDRA UPPFATTAR DIG? 
Artig, snäll, avvaktande och lite osäker.


HUR UPPFATTAR DU DIG SJÄLV?
Känslig, snäll, tokframåt i vissa situationer och extremt blyg i andra.


EN SITUATION SOM DU TYCKER ÄR JOBBIG / PINSAM:
När jag glömmer bort eller tappar bort något viktigt!


NÄR KÄNNER DU DIG SOM VACKRAST? 
När jag hittat ett nytt läppstift som jag tycker att jag passar riktigt bra i eller när jag har en sådär perfekt hårdag.



VAD SKRATTADE DU SENAST ÅT?
Oj, det minns jag faktiskt inte. Har varit magsjuk nu under helgen så kan inte påstå att jag skrattat så mycket de senaste dygnen.


NÅGOT DU FUNDERAT MYCKET ÖVER? 
Varför och i vilka situationer jag får panikångest. Och hur jag ska bli kvitt ångesten.


TRE SAKER DU ÄR RÄDD FÖR:
Min panikångest, att inte vara bra nog, att förlora någon närstående.


ETT YRKE DU TROR DU SKULLE VARA DÅLIG PÅ:
Vad som helst som skulle innefatta FÖR MYCKET STRESS, eller fara. Polis skulle jag aldrig kunna vara till exempel.


SLUTLIGEN, ETT YRKE DU TROR ATT DU SKULLE VARA BRA PÅ:
Bibliotekarie kanske. Eller jobba i bokhandel och tipsa folk om bra böcker.

2 kommentarer:

  1. Kan skriva under på alla 3 saker du nämner att vara rädd för!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur? Inga roliga grejer!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...