lördag 19 mars 2016

Bokbloggsjerka 18-21 mars

Dags för veckans jerka. Helgens fråga handlar om de där böckerna man har svårt att gå vidare efter.

Har du någonsin haft en ”book hangover”, det vill säga en bok som tar slut på tok för tidigt och lämnar ett sådant avtryck/tomrum att du inte riktigt förmår dig plocka upp en ny bok för att aktivt försöka komma över den? Vilken i så fall?


Ja, jag har nog haft ganska många sådana. Men här är några exempel som jag kom att tänka på. (utan inbördes ordning)

1. En man som heter Ove av Fredrik Backman
2. Tankeläsaren av Kristin Cashore
3. Expeditionen av Bea Uusma
4. Sommar-serien av Jenny Han
5. P.s. I still love you av Jenny Han
6. Princess Diaries-serien av Meg Cabot
7. Harry Potter-serien av J.K. Rowling

7 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt aldrig haft bokbaksmälla.

    SvaraRadera
  2. Jag har ju bara läst Ove och, så klart, Harry Potter, men trots att jag älskade dem så gav de ingen boksmälla :)

    SvaraRadera
  3. Expeditionen blev jag också rätt så tagen av!

    SvaraRadera
  4. Expeditionen kunde jag inte släppa när jag börjat läsa den. Så otroligt intressant bok.

    SvaraRadera
  5. HP är det många som har nämnt. Tänk vilken succé hon skapade!

    SvaraRadera
  6. Åh, jag har läst en del av böckerna på din lista! Expeditionen var så otroligt bra, jag fick bearbetat den iom att kompisen hade läst så vi körde en mini-bokcirkel. Sommar-serien av Han tyckte jag var väldigt söta och jag gick vidare till att läsa lite liknande böcker ett tag, typ Sarah Dessen & Miranda Kenneally.

    SvaraRadera
  7. Harry Potter tycks vara skyldig till många bokbaksmällor.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...