fredag 25 mars 2016

Bokbloggsjerka 25-28 mars

Här har ni veckans jerkafråga:

Så här i påsktider gör vi det enkelt så att alla som vill hinner ut i solen (om den behagar titta fram): vad ska ni läsa i påsk?


Har inget jättelångt svar på jerkan denna gång. Jag kommer inte läsa något speciellt påskigt utan tänker istället ägna mig åt att mysläsa lite nu då jag är långledig t.o.m. måndag. Så i helgen blir det mycket läsning i den illustrerade utgåvan av Harry Potter och de vises sten samt att jag ska försöka påbörja Doon av Carey Corp och Lorie Langdon. OCH så ska jag äta massa godis förstås. Sedan ska vi till min bror över påsk också så kanske inte blir jättemycket läst ändå... men vi får se.

Sedan undrar jag om det bara är jag som brukar titta på Jesus Christ Superstar runt påsk? Nu var det dock många år sedan jag gjorde det, men fick ett litet återfall av musikalberoende idag. Haha.




Brukar ni fira påsken på något speciellt sätt?

Glad påsk på er!!

14 kommentarer:

  1. mysigt med Potter, har bara sett filmerna - och besökt några inspelningsplatser.

    SvaraRadera
  2. Glad påsk! Harry Potter finns med i min läshörna också, men jag tvvilar på att jag kommer hinna läsa den :)

    SvaraRadera
  3. Glad påsk! På, nu blev jag också sugen på att läsa min illustrerade utgåva .. kanske det blir det då ;D och nyae, här hemm brukar vi bara mest ta det lugnt och äta gott kring påsk :)

    SvaraRadera
  4. Låter trevligt. Lite Harry Potter är ju sällan fel.

    SvaraRadera
  5. Mysigt med Harry Potter. Glad Påsk!

    SvaraRadera
  6. Harry Potter är ett säkert kort hela året :)

    SvaraRadera
  7. den där HP - boken skulle jag gärna vilja ha! trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Åh Doon! Första boken gillade jag, andra var helt okej, tredje blev jag besviken på så jag får se om jag fortsätter serien! Trevlig läsning!

    SvaraRadera
  9. Härligt med riktiga läshelger. Glad Påsk!

    SvaraRadera
  10. Låter som en riktigt härlig läshelg! Glad påsk!

    SvaraRadera
  11. Jag brukar inte se Jesus Christ Superstar men det låter ju onekligen passande!

    SvaraRadera
  12. Jag har sett Jesus Christ Superstar, men det var när den hade premiär en gång på 1970-talet. Däremot så har jag lyssnat på musiken hur många gånger som helst. älskar verkligen låtarna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den har bra låtar absolut. :-)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...