onsdag 9 mars 2016

Read-a-long: Odinsbarn



Okej! Så nu har jag tagit ett beslut. Jag frågade ju er vilken bok ni skulle vilja ha som Read-a-longbok och läsa tillsammans med mig. Ni har röstat och skrivit i kommentarerna vilken bok ni helst vill läsa. Det var ganska jämnt mellan Odinsbarn och Aristotle and Dante. Men då flera av er som skrev att ni ville läsa Aristotle and Dante inte hade den boken hemma ännu utan var tvungna att köpa hem den bara för Read-a-long:en så kände jag att nej. Det var inte det som var syftet. För mig var syftet att vi skulle ta en bok vi redan hade hemma och läsa tillsammans för att bli lite mer peppade liksom. Därför blev valet ganska enkelt för mig. Fler verkade redan ha Odinsbarn hemma så då tänker jag att då får det bli den!

Nu över till lite mer info kring hur detta kommer att gå till. Jag tänker mig att vi delar upp boken i typ 4 delar och sedan postar vi ett inlägg exempelvis varje veckoslut i en månad tills boken är utläst. Så varje vecka läser vi en fjärdedel och sedan skriver vi lite kommentarer på de kapitel vi läst under veckan. Låter det bra?


Read-a-long:en kommer att pågå mellan den 31 mars t.o.m. den 30 april. F.rom. 31 mars ska ni alltså börja läsa så att ni har handlingen fräscht i minnet inför första inlägget. 30 april skriver vi vårt sista inlägg för då ska vi ha läst sista kapitlet.

Här har ni också datumen för NÄR NI SKA LÄGGA UPP ERA INLÄGG.



9 april: Vi skriver ett inlägg på respektive blogg om den första delen vi läst. (t.o.m. s. 151)

16 april: Vi skriver ett inlägg om den andra delen vi läst. (s. 152-314)

23 april: Vi skriver om tredje delen ( s. 315-488)

30 april: Sista delen (s. 489-slutet)


Jag har ju redan ett litet hum om vilka som vill vara med och läsa tillsammans med mig, men skriv gärna här igen. Så att alla kan gå in på varandras bloggar sedan och läsa vad alla tyckt när det väl blir dags sedan. Tycker själv det ska bli skitkul att gå in på era bloggar och läsa era kommentarer kring handlingen. Blir ju som en liten bokcirkel. Kul det ska bli! Anmäl er här nedan så att jag vet säkert vilka som kommer att vara med och delta!


14 kommentarer:

  1. Vad kul det ska bli! Jag är med / Maddes bokblogg

    SvaraRadera
  2. Jättekul! Har aldrig varit med i en read-a-long förut, så det ska bli så roligt! Jag har redan bloggat om det här:
    http://havsdjupens-sal.blogspot.se/2016/03/min-forsta-read-long-odinsbarn-av-siri.html

    Tack för att du anordnar det här, Nelly!

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot detta. Jag är också med!

    SvaraRadera
  4. Åh vad roligt! Jag är med!!
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  5. Jag bloggade om det redan idag. Jag hoppas det är ok
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  6. Önskar att jag kunde bli med om det här! Har det så roligt!

    SvaraRadera
  7. Alltså åå ska bli så kul! Och då kommer jag ju äntligen ta tag i den här omtalade tegelstenen :)

    SvaraRadera
  8. Jag skulle vilja vara med och har ambitionen att vara med. Sedan får jag se om tiden realiteten fungerar! ;P (; Har boken hemma i alla fall och vill verkligen läsa den snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...om tiden i* realiteten...

      Radera
  9. Hej Nelly!
    Höll ju nästan på att glömma att jag vill vara med och läsa Odinsbarn.

    SvaraRadera
  10. http://mittbokintresse.blogspot.se/2016/04/read-long-odinsbarn-delrecension-1.html

    SvaraRadera
  11. http://mittbokintresse.blogspot.se/2016/04/read-long-odinsbarn-delrecension-1.html

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...