lördag 5 mars 2016

Read-a-long?

Hallå, är det någon som är intresserad av att läsa någon speciell bok med mig? Och då menar jag inte en allmän Read-a-long, utan en där jag och någon mer bloggare läser en bok tillsammans som vi läser en bit i taget i och sedan sammanfattar våra tankar om på respektive blogg.

Här är ett exempel på detta


Var länge sedan nu så skulle vara kul att göra igen! Så är du bloggare och är sugen på denna typ av samarbete, lämna gärna en kommentar.

Uppdatering:
 
Verkar vara ett helt gäng av er som är intresserade av det här! Vad kul! Skriv gärna lite förslag på böcker i kommentarerna så kanske vi hittar någon gemensam bok bland förslagen.

Några förslag från mig skulle kunna vara:

Svindlande höjder
Dödssynden
 

Paper Towns 
Anna dressed in blood
Red Queen

(har ju givetvis massa andra böcker med, men detta var bara några spontana titlar jag kom på.)

26 kommentarer:

  1. Jag om det är någon hyllvärmare som jag har ståendes :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir definitivt en hyllvärmare. Men det behöver ju vara en hyllvärmare som båda har ståendes då.

      Radera
  2. Ja jag är gärna med beroende lite på VAD det är för bok :)
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  3. Ja, låter Kul! Beror ju på vad exakt det blir för bok, men intresse finns :)

    SvaraRadera
  4. Har aldrig varit med på något sådant förut, men det låter verkligen roligt och det verkar riktigt kul av vad jag har sett av det tidigare. Så jag är gärna med på detta! :)

    SvaraRadera
  5. Det låter roligt och jag är gärna med, men vet inte riktigt vilken bok det skulle vara ännu :)

    SvaraRadera
  6. Jag skulle väldigt gärna vara med på det här!! Det gör väl inget om vi är några stycken? Det blir väl bara ännu roligare!?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan vi bara enas om bok borde det inte vara några problem.

      Kan inte alla skriva ner några av sina prioriterade olästa böcker? Så kanske vi kan hitta någon som några av oss skulle kunna tänka sig att läsa.

      Radera
  7. Kan ju passa på o säga att jag också är intresserad! :D Paper Towns och Röd drottning har jag dock redan läst!

    Och skulle ju vara kul om flera är med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok. Mina förslag är ju som sagt bara just förslag.

      Radera
    2. Jag har Jojo Moyes bok etthundra mil hemma, men de flesta har kanske läst den?

      Annars fick jag precis "Frankie Landau-Banks" av E. Lockhart!

      Hundraåringen eller "Love, Rosie" annars.

      Har även inte läst John Greens Katherineteorin eller Var är Alaska?

      Ensam på Mars finns ickså - men om jag minns rätt ska du ha läst den...

      Svindlande höjder är jag annars sugen på, måste dock låna den från bibblan i så fall!

      Ja, det var väl lite från mig!

      Radera
  8. Låter riktigt roligt! Jag är gärna med! Men har inte förslag på böcker så här på rak arm.

    SvaraRadera
  9. Dödssynden skulle jag gärna läsa! Det är en sån där jag har tänkt läsa hur länge som helst!

    Några fler förslag är:
    Katedralen vid havet
    Steglitsan
    Sarah Waters
    Hundra år av ensamhet

    SvaraRadera
  10. Hej! Har jag boken är jag med :)

    SvaraRadera
  11. Hundra år av ensamhet eller Svindlande höjder vill jag läsa :)
    Lätta förslag jag har är Jan Guillous Arn alt. Brobyggarna, eller Cecilia Samartins Señor Peregrino. Men jag är öppen för annat!

    SvaraRadera
  12. Dödssynden har jag redan läst. Katedralen vid havet har jag redan läst.

    Jag kan tänka mig att läsa Svindlande höjder.

    Steglitsan kan jag tänka mig att läsa (fast den är väldigt tjock för att vara read-a-long?)

    Annars har jag som förlag:

    Soulless/Själslös (fast den har väl de flesta redan läst?)
    Dracula av Bram Stoker
    Ada Goth av Chris Riddell
    Rött uppror av Pierce Brown
    Her Fearful Symmetry av Audrey Niffenegger

    Har massor av oläst i hyllan och kan tänka mig det mesta - bara jag inte redan läst det. :)

    SvaraRadera
  13. Angående Ada Goth menar jag den första som översatts till svenska:
    http://www.bonniercarlsen.se/bocker/skonlitteratur-barnungdom/a/ada-goth-och-mysteriet-pa-gasta-gorma-herrgard

    SvaraRadera
  14. Jag har redan läst Svindlande höjder, men vill ni läsa den så gör det! Då kan jag vara med nästa gång :)

    Senor Peregrino skulle jag gärna läsa!

    Har ni läst Allt går sönder? Det är också en sån där jag velat läsa länge :)

    SvaraRadera
  15. Jag läste Svindlande höjder 2002 för Litteraturvetenskapen men kan läsa den igen, fast annars helst gärna en annan bok.

    Ready player one?
    Artemis Fowl
    Thursday's Child av Sonya Hartnett
    Lisa Jewell Efter festen
    eller Syskonmakaren
    Tove Jansson: Meddelande

    SvaraRadera
  16. Äger tyvärr inga av era förslag förutom de böcker jag redan nämnt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nelly, har du fler förslag? Det ser ut som om det finns många spännande böcker i dina olästhyllor.

      Radera
    2. Jag har massor med böcker! Lite för många för att kunna rabbla upp alla liksom. Men om du ser nån spontan bok du skulle vilja läsa bland mina hyllor, så säg till.

      Radera
    3. Jag har precis börjat på Vindens namn/The Name of the Wind.
      Vill fler läsa så kan jag ta paus och vänta tills ni hinner ikapp. Är på sidan 124 i den svenska versionen.

      Annars är jag väldigt sugen på Odinsbarn, såg att du hade den oläst i hyllan också, precis som jag.

      Radera
    4. Lite svårt att se och veta vad du har för olästa i hyllan men dessa kan jag tänka mig: Pappersstäder, När hundarna kommer, Odinsbarn, Röd drottning.

      Radera
    5. Ska se om jag kan hitta nån bild på hyllorna så det är lättare att se men kan vara så att det måste vänta eftersom jag inte är hemma.

      Radera
  17. Jag skulle gärna haka på read-alongen också :) (även om min blogg är väldigt nystartad). Och det även om jag har läst boken förut!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...