onsdag 9 mars 2016

Recension: Library of souls av Ransom Riggs



Titel: Library of souls
Författare:
Ransom Riggs

Serie:
Miss Peregrines home for peculiar children #3

Utgivningsår: 2015
Förlag: Quirk Books

Rec-ex:
Nej
Köp: T.ex på
Adlibris
___________________________________________________________________________
 
 
Beskrivning från
Goodreads:
The adventures that began with Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children and continued with Hollow City comes to a thrilling conclusion with Library of Souls.

As the story opens, sixteen-year-old Jacob discovers a powerful new ability, and soon he’s diving through history to rescue his peculiar companions from a heavily guarded fortress. Accompanying Jacob on his journey are Emma Bloom, a girl with fire at her fingertips, and Addison MacHenry, a dog with a nose for sniffing out lost children.

They’ll travel from modern-day London to the labyrinthine alleys of Devil’s Acre, the most wretched slum in all of Victorian England. It’s a place where the fate of peculiar children everywhere will be decided once and for all.

Like its predecessors, Library of Souls blends thrilling fantasy with never-before-published vintage photography.


___________________________________________________________________________________

Mina k
ommentarer:  

Oj, vad lång tid den här boken tog mig att läsa. Läsningen har gång på gång blivit avbruten på grund av diverse andra läsutmaningar. Detta gjorde att jag inte direkt hade någon fokus på handlingen och tyckte att boken till en början var ganska tråkig och väldigt seg och jag läste mest bara för att bli av med den. Så höll det på i några månader. Boken låg där bredvid sängen och gav mig mest dåligt samvete.

Sedan tog jag mig till slut i kragen och tänkte att nu. Nu ska jag läsa ut den. Till en början gick läsningen segt och jag fattade inte så mycket och det blev nästan som att jag skumläste ända fram till mittendelen av boken. Nu började det bli spännande. Det allra intressantaste tyckte jag var att... |Spoiler| Jacob nu hade börjat bry sig om Hallowgasterna och till och med kunde rida på dem. Det tyckte jag var häftigt, att han lärde sig att kontrollera dem.  Sedan gillade jag verkligen Addison McHenry också... en peculiarhund!! Me like! Men ni vet ju hur mycket jag gillar hundar så... hur kan man inte tycka om en besynnerlig vovve då liksom?

I övrigt så gillade jag verkligen slutet på den här boken. Det gjorde att jag kom att gilla serien ännu mer på något vis. |Spoilers| Men usch vad arg jag blev på Jacobs föräldrar, att de trodde att han var galen och stoppade alla brev från Emma och skickade honom till psyket. Jag fattar att de inte ville tro på alla konstigheter men ändå. Och jag är så glad att Emma och Jacob fick vara tillsammans till slut. Som sagt så gillade jag verkligen slutet på berättelsen och jag tror absolut att denna, tredje del i serien har kommit att bli min favoritbok i serien. Nu ser jag mycket fram emot att få se filmen. Tror att den kommer att bli riktigt, riktigt bra!

Slutsats:
Min favoritbok i den här serien! Jag älskade slutet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...