fredag 18 mars 2016

Recension: Vem som helst utom Ivy Pocket av Caleb Krisp



Titel: Vem som helst utom Ivy Pocket
Författare:
Caleb Krisp
Serie:
Ivy Pocket #1

Utgivningsår:
2016
Förlag: Modernista

Rec-ex:
Ja, tack till Modernista!
Köp: T.ex på
Adlibris
___________________________________________________________________________
 
 
Beskrivning från
Goodreads:
Ivy Pocket är en vandrande katastrof, som gång på gång väcker ilska och frustration hos de snobbiga aristrokrater hon arbetar för.
Men bilden vår hjältinna har av sig själv är en helt annan. Ivy är övertygad om att hon är allmänt underbar, fullkomligt charmerande och extremt begåvad.

När Ivy hamnar i Paris, ensam och utfattig, har hon ingen aning om hur hon ska ta sig tillbaka till England. Då blandar sig ödet i och Ivy kallas till en döende hertiginnas sjuksäng. Hon får där i uppdrag att leverera ett magnifikt diamanthalsband (som möjligen har en förbannelse vilande över sig) till Matilda Butterfield på hennes tolvårsdag. Från det ögonblicket och framåt kastas Ivy Pocket in i ett häpnadsväckande äventyr fullt av skurkar, galenskap och missförstånd.


___________________________________________________________________________________

Mina k
ommentarer: 
En otroligt gullig bok, som jag blev sugen på att läsa på en gång när jag fick hem den som recensionsex från Modernista. Dock är jag väl kanske inte riktigt rätt målgrupp för den här serien. Är nog mer anpassad för mellanåldern och inte för mig som vuxen och över trettio. Men trots det uppskattade jag boken och tyckte den var helt okej.

Jag gillar huvudkaraktären Ivy Pocket, hon är riktigt rolig att läsa om och det som gör att jag trots att jag nog egentligen är fel målgrupp ändå gillar boken.

Det absolut bästa tycker jag dock är illustrationerna som för tankarna på en gång till något från en Tim Burton-film - och det gillar jag verkligen.

Trots att det egentligen är fel målgrupp för mig det här så tror jag att jag kommer att läsa fortsättningen om det är så att Modernista skickar mig ett rec-ex av bok två också. För Ivy Pocket är verkligen urcharmig och ja, någon jag absolut kan tänka mig att läsa vidare om - och så är ju omslaget verkligen supersnyggt!



Slutsats:
Charmig middlegrade med snygga illustrationer!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...