måndag 28 mars 2016

Stora pojkvänslistan.

Nu har jag hittat ytterligare en jättehärlig grej hos Sagan om sagorna. Såg den här hos Sandra också för ganska länge sedan men glömde bort den. Men blev påmind om den nu igen då. Det är lite av en Boyfriend-tag skulle man väl kunna säga. Så här kommer alltså en hel del intressanta frågor om mig och Gustav, hur vi träffades, hur vi blev ihop o.s.v:



Hur länge har ni varit ihop?
 
Vi har varit ihop i 6 år.

Hur träffades ni?
Vi träffades på gymnasiet när vi båda valt extra engelska som elevens val. Det roliga var att jag från början valt spanska men sedan tyckte det var så sjukt tråkigt och var skoltrött och ville ha något ämne som jag inte behövde lära mig från grunden; och då ångrade jag mig och valde engelska c istället. Hade jag inte gjort det så hade vi nog inte träffats eftersom jag gick estetprogrammet och han gick natur. Esteterna umgicks ju vanligtvis inte speciellt mycket med naturarna och tvärtom.

Vem var mest på? 
Från början ingen. Vi var kompisar. Vi gillade varandra men det var ingen som tog något initiativ eftersom vi verkligen trodde båda två att vi bara var vänner. Från början var jag inte intresserad av honom på det sättet heller utan tyckte bara att han var en schysst kille. Men vi har alltid haft bra personkemi från dag ett. Han är typ den enda kille som jag verkligen alltid har kunnat känna mig trygg med. Men i alla fall: Vi blev inte tillsammans på gymnasiet, utan vi tog studenten och försvann båda två åt lite olika håll. Men vi höll sporadisk kontakt via sms då och då och jag småflirtade med honom lite på skoj... för jag ville se om han kanske var lite intresserad av mig. Och det var han - har han berättat för mig... men att han var ganska trög och inte fattade att jag faktiskt försökte flirta.

Skedde några komplikationer? 
Okej. Så till en början blev vi inte ihop. Vi var nog lite intresserade båda två egentligen, bara att ingen av oss var riktigt mogen för det. Det blev bara lite oskyldigt flirtande från min sida. Medan han liksom inte förstod att jag flirtade och var extremt blyg när det kommer till att stöta på tjejer. Sedan sågs vi typ två gånger efter gymnasiet. När jag bodde i Norrköping, bjöd han hem mig till sin studentlägenhet och det var första gången som vi pussades. Vi spenderade en kväll ihop - men sedan stack jag därifrån. Jag var egentligen kär i en annan kille då (som aldrig blev intresserad av mig.) så därför blev det inget mellan mig och Gustav då. Sedan fortsatte vi med lite sporadisk kontakt (mail, sms, telefonsamtal)  under flera års tid medan vi pluggade på varsitt håll.

Hur blev ni ihop?
Här började det bli riktigt komplicerat! Jag frågade om Gustav ville bli ihop med mig över telefon... och han sa nej. Efteråt berättade han dock att han var kär i mig men att han inte vågade bli ihop för att han var rädd att bli sårad och därför fegade ur. Sedan fortsatte vi att hålla kontakten ytterligare i typ två år. Sedan blev det riktigt skarpt läge. Och det var när min pappa blev sjuk. Gustav var typ den första jag ringde då, jag vet egentligen inte varför, men det gjorde jag. Jag har liksom alltid känt mig så trygg med honom och jag visste att även om vi inte blir ihop så kommer han att kunna finnas där som en vän för mig. Jag berättade att pappa hade cancer och typ gråtande bad honom att finnas där för mig... jag tror att jag t.o.m frågade honom (IGEN!) om han ville bli ihop med mig. Kommer knappt ihåg det här - för att allt hände liksom i en dimma. Låter jättedramatiskt och det var det också. Det var sjukt mycket som ställdes på sin spets i samband med att min pappa blev sjuk. Detta var en av sakerna. Men i alla fall så gick det som jag hoppats... Gustav talade om att han pratat med nån av sina kompisar och berättat att den personen hade sagt efter att han sagt till mig förra gången att han inte ville bli ihop med mig att han var dum i huvudet som inte sagt ja och att han nu insett att han gjort fel eftersom han egentligen var kär i mig. Så då blev vi ihop och har varit ihop sedan dess och han stöttade mig igenom min pappas död och allt det där. Jag vet ärligt talat inte vad jag hade gjort utan honom.

Hur skedde dejtandet?
Det var inte så mycket dejtande. Vi blev liksom bara ihop. Vi hade väl typ en dejt efter det där telefonsamtalet... han kom till min studentlägenhet i Stockholm. Vi tog en promenad och sedan blev vi ihop där och då.

Vem sa jag älskar dig först och hur skedde det?
Det skedde på Alla hjärtans dag minns jag. Det var han som sa det och då hade vi varit ihop i nåt år. Det var fint för att han hade sagt att han aldrig skulle säga det för tidigt utan att det verkligen skulle betyda nåt när han väl sa det och jag väntade för att jag ville att han skulle säga det först.
Kan man få se något tidigt sms eller så?
Detta skickade han till mig i Googlechatten efter att vi varit ihop i typ 1 år:

Bor ni ihop?
Ja, och nu har vi äntligen köpt en bostadsrätt ihop.
Vad är hens bästa sidor?
Att han är en så trygg person som nästan aldrig är osäker i några sammanhang.
Att han är så otroligt lojal och verkligen alltid ställer upp för mig.
Att han står ut med min panikångest som kan komma i princip när som helst.
Att han lagar typ all mat här hemma på vardagarna.
Att vi båda har behov av lugna hemmakvällar och älskar att bara vara hemma.
Att han är väldigt bra på att ge mig komplimanger.


Och sämsta?
Att han är usel på att göra två saker samtidigt och verkligen inte kan lyssna på mig om han håller på med något annat. Det är lite frustrerande ibland när han blir så disträ, för då känns det alltid som att han inte tycker det jag säger är viktigt.
Att han ibland vill gå och lägga sig astidigt medan jag älskar att sitta uppe.
Att han älskar att prata om ekonomi, medan jag hatar det. (vilket iofs är rätt bra också för om han inte hade nån koll så skulle ingen av oss ha det.)

Vad bråkar ni om?
Jag brukar bråka på honom när han är disträ annars bråkar vi inte så mycket.

Vad gör ni när ingen annan ser?
Hånglar och spelar spelar tv-spel. Kanske inte samtidigt då... fast jo ibland. Haha.
Vad ger ni för komplimanger? 
Vi ger varandra komplimanger hela tiden. Jag kan säga till honom att jag tycker han är snygg eller han kan säga till mig att jag är fin. Vi är nog rätt bra på det skulle jag säga. Det kan vara allt möjligt, att han gjort nåt bra eller ser extra bra ut eller ja vad som helst. Det är rätt naturligt för oss att ge varandra komplimanger överhuvudtaget.


Och sista frågorna handlar om bilder. Vi har faktiskt inte tagit så många bilder på oss tillsammans, vilket är lite tråkigt. Men här är en jag hittade från när vi var på väg till Island förra sommaren.



Kan inte fler göra den här listan? Det vore sjukt kul att se hur ni andra blivit ihop med era pojkvänner och höra era berättelser.


10 kommentarer:

  1. Åh, vad fin han verkar. Och vad söta ni är tillsammans! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Alba. Han är den finaste killen jag vet.
      <3

      Radera
  2. ååh, vad fina ni är!!<3 Jättekul att läsa en sån lite mer personlig lista :D

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att läsa! :) Tycker det är kul att få höra personliga saker från bokbloggare.

    SvaraRadera
  4. Ja den här borde jag göra :) Missa inte min tävling på bloggen försten, http://bokraden.blogspot.se/2016/03/utlottning-av-fjarilarnas-stad.html

    SvaraRadera
  5. Alltså så himla mysigt att läsa om!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...