lördag 9 april 2016

2 minisar: När kejsaren var gudomlig och Ett nytt hopp

Här kommer två minisar på två nyligen utlästa böcker. Har ni läst den första boken? Berätta i så fall vad ni tyckte, för jag blev SÅ besviken!

När kejsaren var gudomlig av Julie Otsuka
Mina kommentarer: Det här var en bok jag hört talas om hos Sandra Beijer då hon läst och recenserat den. Jag tyckte verkligen att handlingen verkade superintressant eftersom det berör ett ämne som jag aldrig har funderat kring. Ja, för vad hände egentligen med japanerna efter Pearl Harbor? Vart tog de vägen? Tyckte det lät väldigt intressant och jag ville verkligen veta mer... men tyvärr så föll den här boken fullkomligt platt för mig. Jag tyckte om den till en början, men det var verkligen något som fattades. Förstod inte slutet alls och det var något med berättarstilen som verkligen inte föll mig i smaken. Tror att det liksom nästan blev för poetiskt för min smak, på gränsen till flummigt. Känns som den här historien hade kunnat utvecklats mycket mer. Och boken är kort, alldeles för kort för ett så pass omfattande ämne.




The Walking Dead, vol 16: Ett nytt hopp av Robert Kirkman m.fl. 
Mina kommentarer: Älskar den här serien!!!! Jag tyckte förra volymen var lite händelsefattig... men här tar det verkligen fart igen. Jag hoppas verkligen att de kommer att slå sig ihop med den här nya bebyggelsen. Jag ser verkligen ett ljus i tunneln. Ett nytt hopp har tänts!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...