torsdag 7 april 2016

Läsenkät.

En liten läsenkät jag precis hittade hos Anna på Fantastiska berättelser. Tyckte den kunde vara kul att göra nu när jag varit så dålig på att uppdatera under veckan och är så där lagom slö efter en lång dag på jobbet.


1. Bästa boken du läst hittills i år?
Tror att det står mellan Everything, Everything av Nicola Yoon, The Grimm Warning av Chris Colder och Djupa Ro av Lisa Bjärbo. Tyckte verkligen om dem alla tre. 



2. Och sämsta?
När kejsaren var gudomlig av Julie Otsuka. Den var kort, men orkade knappt läsa ut den för att jag tyckte att den var så tråkig. En riktig besvikelse!



3. Boken i bokhyllan som du ser väldigt mycket fram emot att läsa?
Det finns så sjukt många jag är sugen på just nu. Kan egentligen inte välja. Men ett exempel är Simon vs the homo sapiens agenda av Becky Albertalli.

4. Är det övervägande manliga eller kvinnliga författare i din bokhylla?
Har jag faktiskt aldrig tänkt på, men måste vara många fler kvinnliga! Något annat kan jag inte tänka mig. 



5. Är det någon genre som är överrepsenterad, och vilken syns inte alls?
Mest contemporary och paranormal romance tror jag. Minst har jag absolut av deckare. Inte min grej. 



6. Ärligt nu - finns det någon bok du kanske inte läst i sin helhet, men låtsas att du gjort det?
Jag är faktiskt osäker på om jag verkligen läst Stolthet och fördom i sin helhet... jag tror det men är faktiskt inte helt säker. Borde verkligen läsa om den. Osäker på om jag läst Emma också när jag tänker efter. Kan vara så att jag bara har sett filmatiseringarna så många gånger att jag TROR att jag läst böckerna också. 



7. Föredrar du att låna, byta eller köpa böcker? Motivera! 
Definitivt köpa. Jag har ett behov av att äga de böcker jag tycker om, så att jag kan läsa om dem när jag vill och kan titta på dem och komma ihåg känslan av när jag läste och älskade dem.

3 kommentarer:

  1. Åh, det där sista håller jag verkligen med om!!! Bara att se boken gör att man återupplever den :)

    SvaraRadera
  2. Jag älskade också Everything Everything, den är definitivt en av de bästa böckerna jag har läst i år än så länge :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...