lördag 23 april 2016

Odinsbarn: Read-a-long (del 3)

Då var det dags för mitt tredje inlägg kring Odinsbarn av Siri Pettersen. För att läsa mer om Read-a-long:en, klicka här. Länka gärna era inlägg bland mina kommentarer, så att jag kan gå in och kika på alla era tankar och kommentarer.



Jag läser den inbundna utgåvan från B. Wahlströms som är på 662 sidor. Denna tredje del kommer att behandla s. 315-488



Mina kommentarer:
Jag gillar verkligen den här boken och framför allt den här världen lite mer för varje del jag läser. Det tycker jag är otroligt roligt faktiskt!


Då har vi alltså kommit fram till den tredje delen och här har det verkligen börjat hända grejer. Jag har också börjat förstå mer och mer om hur världen är uppbyggd nu och det gör ju så klart allting lite enklare när man läser.

Tyckte det var riktigt hemskt och spännande när Hirka blev fasttagen och påkommen med att vara ett Odinsbarn och hur Rime försökte göra allt för att rädda henne ur situationen.

Hemskt att läsa om ur hon höll på att bli våldtagen också. Hela den situationen tyckte jag var väldigt obehaglig och äcklig. Usch!!

Kul att få en förklaring till omslaget nu äntligen också. Förstår verkligen att Hirka mådde illa. Undrar dock om det verkligen gick att  lura någon. Svansen var väl död? Borde de inte kunna röra sina svansar, svansen är ju en del av kroppen... det tyckte jag var lite konstigt.

Och nu är det ju också fastställt att Rime är en av Skuggorna. Och så kysste han henne också. Ja, här händer det verkligen grejer! Jag ser otroligt mycket fram emot att läsa sista delen nu.

Såg att några av er postade massa bilder till förra uppdateringen. Blev så sugen på att göra det själv också, fick verkligen in feelingen när jag kikade lite på Siri Pettersens Instagram.





10 kommentarer:

  1. Vi hade väldigt lika tankar som väcktes :) Men jag glömde bort den där kyssen ^^ Det blir verkligen mer och mer givande att läsa ju mer man får veta om den här världen.
    Det var ju tur att inte den där döda svansen fick sitta kvar så länge, för jag tvivlar minsann att den skulle kunna lura någon.. men å andra sidan är det kanske inte något man tänker på som troll i första taget.
    Nu ska det bli spännande att se hur det slutar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag såg det
      Verkligen!!

      Radera
  2. Den där kyssen! Blev så glad när han gjorde så :) Nu har jag pulicerat mitt inlägg också. (Och kul att du gillade bilderna jag postade förra veckan :) ) http://littermentart.blogspot.se/2016/04/read-long-odinsbarn-del-3.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag älskade dina bilder! :-)

      Radera
  3. Jag ha skrivit mitt inlägg nu jag också

    http://mittbokintresse.blogspot.se/2016/04/read-long-odinsbarn-delrecension-3.html

    SvaraRadera
  4. Mitt inlägg är uppe sedan i förmiddags - den sär kyssen undrade man ju lite över - om/när?! Men den satt som en smäck! (; :D

    SvaraRadera
  5. En dag för sent som vanligt, men här finns nu mitt inlägg: http://mylifestylebyelvira.blogspot.com/2016/04/read-long-odinsbarn-2.html

    Glömde ta upp det där med svensen över huvud taget, men ja usch vad det var konstigt .. och hur skulle en DÖD svans ens kunna lura någon? Men som Fanny skrev här ovanför så kanske de inte direkt tänker på det ...

    Gillar verkligen världen och nu börjar ja lite mräka av de där hintarna till Nordisk mytologi också :) Och kemin mellan Rime och Hirka, åh!

    SvaraRadera
  6. Jag har inte läst klart än. Men en uppdatering kommer inom kort.
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  7. Jag tror att det gick att luras med svansen just bara för att hon dolde den under kappan, och då var det ingen som tänkte på att den bara hängde där, så länge den stack ut nedanför kappan och hon bara var ett troll bland andra.

    Nu har jag äntligen uppdaterat jag också med ett nytt blogginlägg. Ursäkta för att jag är så sen, kom lite i otakt den här veckan!

    http://havsdjupens-sal.blogspot.se/2016/04/odinsbarn-read-long-del-3-sidorna-315.html

    SvaraRadera
  8. Då har jag skrivit lite om boken. Bättre sent än aldrig.
    Kram Cissi

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...