lördag 30 april 2016

Odinsbarn: Read-a-long (del 4)

Då var det dags för mitt fjärde inlägg kring Odinsbarn av Siri Pettersen. För att läsa mer om Read-a-long:en, klicka här. Länka gärna era inlägg bland mina kommentarer, så att jag kan gå in och kika på alla era tankar och kommentarer.



Jag läser den inbundna utgåvan från B. Wahlströms som är på 662 sidor. Denna fjärde del kommer att behandla s. 489-662

Varning för spoilers nedan!



Mina kommentarer:

Åh, vad jag älskar den här boken. Så himla härligt att jag bara tyckt mer och mer om den från att inte ha haft så mycket förväntningar alls.

Oj, Siaren finns inte. Det var jag faktiskt inte beredd på även om jag har sett att flera av er har funderat på vad som egentligen finns och inte. Jätte intressant att få veta lite mer om det svävande tornet och Ritsalen också och hur allt hänger ihop.

Usch för scenen med Rime och Launhaug. Tycker det är väldigt rått klimat och osmakliga beskrivningar hur folk dör o.s.v. Vad tycker ni?

Och fy vad hemskt det var när jag trodde att Rime skulle dö... blev nästan lite tårögd när jag läste det stycket! Har verkligen börjat tycka om Rime mer och mer nu. Tyckte så mycket om den lilla dialogen mellan honom och Hirka om rötan och hur gullig han var mot henne där. Och hon kysste honom!! <3

Jätteintressant det här hur Hirka kan göra kraften starkare!! Det tycker jag är riktigt coolt!

Läskigt för Hirka att bara bli skickad till en helt ny värld så där... baserat på en bild som inte ens är 100% säker på att de på bilden också är svanslösa. Jag skulle ALDRIG ha gått med på det!

Började också fundera kring det här med Rötan... finns den verkligen... men Hirka såg den ju! Hon såg den hos Urd.

Så sorgligt när Rime ber Hirka att stanna och hon inte kan och säger att hon inte vill leva som en vanskapt. Jag förstår henne, måste vara fruktansvärt att känna ett sådant utanförskap. Men samtidigt så vill jag att hon ska stanna hos Rime. De är ju så fina tillsammans!

Ja, det var mina tankar kring den sista delen av Odinsbarn. Jag är så himla glad att jag läste den här boken för jag tyckte om den oerhört mycket och ser fram massor emot att läsa nästa del i serien SNART. Är du sugen på att läsa även den tillsammans med mig, håll utkik här på bloggen i slutet på maj/början av juni. För då tänker jag mig att jag kommer att dra igång nästa Read-a-long och då hoppas jag att ni också vill läsa fortsättningen tillsammans med mig!

7 kommentarer:

  1. Då har jag tjattrat lite om sista gastkramande delen!
    http://cissigrip.blogg.se/2016/april/odinsbarn-sista-delen.html
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  2. Sent om sider kommer mitt avslutande inlägg. Ser fram emot att läsa nästa bok mer er igen! :)

    http://littermentart.blogspot.se/2016/05/read-long-odinsbarn-del-4.html

    SvaraRadera
  3. Här är även mitt inlägg om slutet av Odinsbarn. Och jag räknar att vara med att läsa i juni del två.

    http://mittbokintresse.blogspot.se/2016/04/readalong-odinsbarn-sista-delrecension.html

    SvaraRadera
  4. Jag har verkligen sakta men säkert kommit allt mer in i boken och när Hirka bestämde sig för att åka till en annan värld så blev det väldigt spännande! Är så nyfiken på hur det kommer att gå för henne. Men jag blev också lite ledsen när hon och Rime skiljs åt, jag tyckte nästan lite synd om honom.
    Tycker också det känns spännande med vad det innebär att Siaren inte finns! Undra hur det kommer att röra om, eller vad som händer.
    Tack för ett roligt readalong! :)
    Jag vet inte om jag är med och läser del 2, isf får jag låna boken.

    SvaraRadera
  5. Nu har jag äntligen också kommenterat och skrivit ett inlägg om sista delen. Förlåt för att det kommer så sent!

    Ser jättemycket fram emot att få läsa fortsättningen med er som vill.

    Tack så mycket för read-a-longen av Odinsbarn, speciellt tack till dig, Nelly, som ordnat alltihop!

    http://havsdjupens-sal.blogspot.se/2016/05/odinsbarn-read-long-del-4-sidan-489-662.html

    SvaraRadera
  6. Nu, någon dag för sent, har jag publicerat mina tankar kring den sista delen och dem kan man läsa här: http://mylifestylebyelvira.blogspot.com/2016/05/read-long-odinsbarn-3.html

    Och jag är faktiskt inte helt övertygad, ännu heller ... gllar en himla massa saker, men något saknas för att jag ska älska :/ men gillar Rime och hatar rötan, funderar dock också på om den egentligen finns? Eller hur den fungerar. Hur har Urd fått den egentligen??

    Och JA visst är vissa dödsscener otäcka! Men gillar på sätt och vis också att pettersen vågar skriva så detaljerat och grymt :)

    Tror faktiskt jag ska hänga på också i juni då, tror nog jag kommer vara sugen då :) för GUD vad spännande slutet var ... mste bara ha en liten paus så det inte blir för mycket av allt.

    Tusen tack för superfint initiativ Nelly! Det har varit riktigt kul :D

    SvaraRadera
  7. Jag publicerade mina flyktiga tankar på bloggen i lördags även om jag haft fullt upp med jobbet både lördag, söndag och delvis även igår... Mina tankar återfinns här: https://ielinashylla.wordpress.com/2016/04/30/read-a-long-odinsbarn-inlagg-4/.

    Jag har redan påbörjat bok två då jag äntligen känner att jag hittat något att läsa och som jag vill läsa bredvid all kurslitteratur! <3 Och jag gillar Pettersens språk som är fartfyllt, rakt på och som exempelvis innehåller en hel del detaljerade och ganska makabra scener, men för mig så väcker det starka känslor och får mig att älska historien och Pettersens sätt att skriva än mer!

    Redan nu hoppas jag att jag kommer få ÄNNU mer svar på alla frågor som snurrar och jag tror/hoppas verkligen att Hirka och Rime ska få träffas någon gång igen!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...