onsdag 13 april 2016

Våga vägra!

Idag tog jag ett beslut. Jag skulle ju läsa Sweet Evil till hylltömningen förra månaden. Jag har varit pepp på den boken länge. Har hört mycket gott om den. Men vet ni vad... jag hade inte läst på överhuvudtaget vad den handlade om innan jag köpte den. Så idag läste jag baksidetexten och det visade sig att den ju handlar om änglar och min första tanke var "SUCK. JAG VILL INTE." Därför tänker jag inte läsa den. Jag vägrar att tvinga mig själv att läsa böcker jag inte vill läsa. Det tokdödar läslusten. Därför bestämde jag mig idag för att gå emot strömmen och våga vägra populära böcker som jag inte är sugen på. Känns faktiskt riktigt skönt!


Har ni gjort något liknande någon gång och vågat vägra någon riktigt populär bok?







10 kommentarer:

  1. Jag försöker att bara läsa böcker jag verkligen vill läsa! Att köpa böcker bara för att den är "inne" gör ju inte att man läser den utan fyller på olästhyllan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så... men jag köper ofta böcker som är inne ändå. För att jag i stunden tycker att de låter intressanta eller att jag på något sätt fastnar för dem. Books are my drug.

      Radera
  2. Jag köper nog aldrig böcker bara för att de är populära just då, de måste låta intressanta för att jag ska lägga mina pengar på dem :). Som exempel kan jag ta den jag ser att du läser nu, Arvet efter dig, den har ju varit grymt efterlängtad och peppad av många, men jag känner inget sug av att läsa den trots att jag verkligen gillade Livet efter dig. Så den kommer jag inte läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojdå! Jag verkar vara den enda som gör så här. Jag köper ofta böcker för att de är inne. Och jag älskar för övrigt Arvet efter dig.

      Radera
  3. Jag har nog alltid gjort så, det finns massvis av populära böcker som jag aldrig varit det minsta intresserad av att läsa. Jag är nog ganska kräsen faktiskt, om jag ska vara ärlig. Eller så har jag bara för mycket erfarenheter av böcker som varit väldigt hypade som jag inte alls tyckt om. Det har gjort att jag fokuserar på att hitta det som intresserar mig och struntar helt i vad som är populärt och inte. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag börjar nog bli lite kräsen. Har inte varit innan!

      Radera
  4. Jag vägrar allt som har med John Green att göra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojdå jag älskar John Green!

      Radera
  5. Bra att du följer din känsla och ditt eget tycke, snarare än andras. Man ska ju läsa sådant man gillar och det är ju onödigt att lägga tid på något som man verkligen inte känner för eller vill läsa.

    Du som gillar readathons, har du hört talas om "authorathon"? Annars kan jag tipsa om det! Det börjar på måndag. Har skrivit om det i ett inlägg, med en länk till youtubepresentationsvideon. http://havsdjupens-sal.blogspot.se/2016/04/authorathon.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror att det är bra att jag börjat bli lite mer kräsen nu och inte läser allt bara för att det är populära böcker. Det känns bra att verkligen kolla upp böckerna först. Innan jag köper dem.

      Nej, det har jag inte hört talas om Authorathon...

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...