tisdag 24 maj 2016

2 minisar Rat Queens och Mr. Penumbra's 24-hour bookstore

Här kommer två minisar på två nyligen utlästa böcker. Eftersom jag inte har jättemycket att säga om dem, så får det bli minirecensioner! Har du läst någon av böckerna, hojta gärna till och berätta vad du tyckte om dem.

Rat Queens, vol 1 av Kurtis J. Wiebe

Mina kommentarer: Jag gillade det här albumet och jag tyckte om att det var så bad-ass! Min favoritkaraktär var absolut Betty! Har inte jättemycket att säga, men jag tyckte att tecknarstilen var okej. Kanske inte min favorittecknarstil - men den var okej. Jag kommer absolut att läsa vol 2 så småningom.






Mr. Penumbra's 24-hour bookstore av Robin Sloan

Mina kommentarer: Den här boken hade jag hört SÅ HIMLA mycket gott om. Därför hade jag jättehöga förväntningar, men tyvärr blev jag besviken på den här boken. Jag hade typ noll koll på vad den handlade om innan jag plockade upp den, hade jag satt mig in lite mer i vad den skulle handla om så tror jag nog inte att jag skulle ha läst den. Hela den här nya och gamla teknologi-grejen intresserade mig inte speciellt mycket.

Men!! Håll omslaget mot en lampa och gå sedan in i ett mörkt rum och TA-DA!! Omslaget lyser!!! COOLT!!!



3 kommentarer:

  1. Jag har läst Mr Penumbra's 24-hour bookstore och jag tyckte faktiskt riktigt bra om den. Det är till och med så att jag läst om den minst en gång. Fast jag gillar både böcker och teknologi, så det är kanske därför.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej. Nja jag fastnade inte för den. Den var ju inte jättedålig men inte riktigt min cup of tea.

      Radera
  2. Jag har inte läst någon av dem men har varit nyfiken på Mr. Penumbra's 24-hour bookstore länge! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...