fredag 20 maj 2016

Bokbloggsjerka 20-23 maj.

Har varit lite dålig på att blogga under veckan, men jag tänkte att jag kör på ett litet Jerkainlägg så här på fredagskvällen.

Även denna vecka kommer frågan från Siri:
Pest eller kolera: Att bara få läsa en bok per år eller att få läsa så mycket du vill men aldrig avsluta böckerna?


Men oj - vilken fråga!
Det vore ju verkligen en mardröm. Inget av alternativen känns ju bra. Usch, vad svårt. Men okej, jag tror att jag skulle välja alternativ 2. För tänk om jag bara fick välja en bok per år och boken jag valde var SKITDÅLIG och sedan inte få välja någon ny. Nej, det vore verkligen hemskt! Nej jag väljer alternativ 2... och så får jag väl googla mig till att få reda på slutet på böckerna då.

Hur skulle ni göra?

8 kommentarer:

  1. Jag skulle inte klara av att lämna en bok utan att läsa slutet. Fast det skulle vara svårt att bara få läsa en bok per år också...

    SvaraRadera
  2. iga problem att hitta på sina egna slut. hellre det än alternativ ett

    SvaraRadera
  3. Känner att frågan var otydligt ställd eftersom den tydligen går att tolka på olika sätt. I min värld fanns det ingen möjlighet att ta reda på slutet :)

    SvaraRadera
  4. Tänkte nog att man kunde välja vilken endaste bok det skulle vara (typ favoritklassiker)... om det inte var så skulle saken komma i ett annat läge. :)

    SvaraRadera
  5. Jag valde alternativ 1, men det är verkligen en chansning för boken kan ju vara en besvikelse. Men, att aldrig får läsa slutet känns ändå jobbigare.

    SvaraRadera
  6. Alternativ två var självklart för mig också.

    SvaraRadera
  7. Jag valde också det alternativet, men tänkte inte att jag skulle få veta något slut ändå, det blir ju jobbigt men inte alls så som det hade kunnat vara ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...