lördag 7 maj 2016

Book-Buddy-A-thon TBR!

Det förra läsmaratonet är ju inte ens slut och redan lägger jag upp min TBR för nästa Read-a-thon som faktiskt börjar redan idag! (pågår mellan 7-13 maj) Ni kanske kommer ihåg det HÄR inlägget? Som tur var hittade jag en annan bloggare som ville läsa tillsammans med mig och det är Laura. Så vi kommer alltså att välja ut en TBR utifrån 5 st. olika utmaningar.

Här är min TBR!






Och här är alla utmaningarna!

1) Choose three books and get your buddy to pick one from them for you to read. 

Jag gav Laura tre titlar att välja mellan och då valde hon Remembrace åt mig. Är superpepp på den. Ni vet ju hur mycket jag älskar Meg Cabot!


2) Buddy read a book with your buddy.

Boken vi valde att läsa tillsammans är När livet börjar om av Lucy Dillon! Tror att den kommer att vara jättebra!

3) Read a book with your buddy's favourite colour on.

Laura skrev till mig att hennes favoritfärg är blå, så därför har jag valt att läsa Perfect Scoundrels av Ally Carter. Den har mestadels blå rygg i alla fall. Den påbörjades idag till A year-a-thon, men eftersom detta Read-a-thon överlappar så fortsätter jag bara att läsa den bok jag redan påbörjat. Blir svårt att få ihop det annars.


4) Read a book that's title starts with the first letter of your buddy's name (or at least appears in the title if not possible).

Här har jag valt Lying out loud av Kody Keplinger. Älskade ju The Duff så tror och hoppas att jag kommer att tycka om den här med!


5) Read a book that you want to... just because.
 

Här har jag valt samma bok som i utmaning nr.2, alltså När livet börjar om av Lucy Dillon för jag tror verkligen inte att jag kommer hinna med någon femte bok eftersom jag jobbar hela veckan. Så räcker mer än väl för mig!


Ska bli kul det här och jag är verkligen sjukt pepp på alla de här böckerna!

2 kommentarer:

  1. Vilken spännande hög med böcker du har valt ut! Ska verkligen bli kul. Lycka till med läsningen! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...