lördag 7 maj 2016

Det var då ett jäkla tjat!



Det var då ett jäkla tjat om den här boken. Cassandra Clares nya alltså! Alla läser den, alla pratar om den. För min del, I could not care less. Jag har fortfarande inte läst ut The Mortal Instruments och tycker att den serien skulle ha slutat efter City of glass. Jag har bara totalt tröttnat på shadowhunters så den här nya serien intresserar mig inte ett dugg! Önskar att Cassandra Clare kunde gå vidare i livet nu och skriva om något annat, för nu är jag verkligen trött på de här böckerna. Dem tar ju aldrig slut!!! Jag vet att detta kanske är en åsikt som många inte håller med om, jag vet ju hur populär den här författaren är! Men det är så jag känner! Kommentera här nedanför om du håller med!


9 kommentarer:

  1. Jag läste första boken, sen kom jag inte längre.. :P haha Men var resten av serien bra? (fram t.o.m City of Glass då..)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tyckte framför allt City of glass var superbra! Men sedan tappade jag intresset... för tyckte det var en bra avslutning i tredje boken. Serien hade kunnat sluta där!

      Radera
  2. Jag orkade bara med första boken, men alltså det här omslaget får mig ju att vilja köpa ändå. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det håller jag absolut med om! Det är riktigt snyggt!

      Radera
  3. Jag håller med, även om jag tog mig igenom alla sex TMI-böckerna. Mest för att jag ville ha dem lästa. Men sen tog det stopp. För jag tyckte det inte att de var särskilt bra egentligen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här. Har de två sista i serien stående här hemma. Men jag har noll sug att läsa dem egentligen.

      Radera
  4. Haha åh vad skönt att jag inte är den enda ^^ jag håller helt med dig! Jag läste de 3 första böckerna i hennes TMI-serie men tyckte bara att de var ok och jag har inte kunnat förmå mig att fortsätta läsa hennes andra böcker. Har helt missat vad det nu är som får så många att tycka att hennes böcker är helt fantastiska...
    (OBS. Jag tycker än så länge väldigt bra om Magisterium-serien, men den skriver hon tillsammans med Holly Black så den räknas ju inte helt in som hennes egen berättelse)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid skönt att höra att man inte är ensam!

      Radera
  5. Jag har läst alla Cassandra Clares böcker och jag tycker väldigt mycket om dem. Samtidigt kan jag förstå varför folk tröttnar för det är lite långdraget ibland. Än så länge känner att jag kommer att läsa allt hon skriver men det kan säkert bli så att jag tröttnar. Tur att alla kan ha olika smak utan att det gör något!!! Jag tänker till exempel inte läsa Fifty Shades.... :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...